הקשר הפוליטי מאחורי חיסול סלאח אל-עארורי? בסוף אוגוסט התראיין בכיר חמאס בלבנון ורמז כי פעולות ממשלת הימין בישראל היא אחת מהסיבות לכך שארגון הטרור החליט לצאת למאבק נרחב בישראל. אתמול הוא היה זה שחוסל, ועל פי טענות חיזבאללה וחמאס הייתה זו אותה ממשלה ישראלית שקיווה להפיל שאחראית לכך.

אל-עארורי התראיין ואיים על ישראל לפני ה-7 באוקטובר, ולא היה מי שישמע | ג'קי חוגי
אחרי חיסול אל-עארורי: אלו בכירי חמאס שעדיין על הכוונת של ישראל

"הימים הללו הם ימי הכרעה במאבק הישראלי־פלסטיני", טען אז אל-עארורי במה שאחרי הטבח בדרום נראה כסימן אזהרה בוהק נוסף שישראל התעלמה ממנו, "אם לא נתגייס כולנו עכשיו. בתוך שנתיים או שלוש ישלימו היהודים את המלאכה - ואז יהיה מאוחר מדי. הממשלה הנוכחית בישראל קיצונית וגזענית, ויש לה שאיפות לחסל את הסוגייה הפלסטינית".

"אנחנו עכשיו בממשלת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר", אמר בהתייחסו לתוכניות של שרי האוצר והביטחון הלאומי, "זו הממשלה שלהם ולא של בנימין נתניהו. ממשלה של כאלה שאומרים 'בואו נסלק את העם הפלסטיני מהגדה המערבית'. זוהי תוכנית ההכרעה שלהם".

בדבריו טען אל-עארורי שהפעולות עליהן החליטה הממשלה מאז נכנסה לתפקידה בינואר שעבר עומדות מאחורי קבלת ההחלטות של צמרת חמאס. "הממשלה מרחיבה בשיטתיות את אוכלוסיית המתנחלים במטרה להגיע לשני מיליון נפשות", אמר, "ומשקיעה רבות בייהוד מזרח ירושלים ובהשתלטות על אל־אקצא. בשלב הבא היא תפעל לדלל את האוכלוסייה הפלסטינית. ישראל תיזום מלחמה או סדרת פעולות איבה נגד הפלסטינים שיגרמו להמונים לעזוב, או תגביר את הלחץ באופן שימאיס עליהם את החיים".

"הימין הציוני הזה, הדתי, חושב שהגדה היא לבה האמיתי של מדינת ישראל, ולא תל אביב וגוש דן", המשיך אל-עארורי, שבמהלך השנים נודע כמחבל מסוכן ומחושב שמכיר היטב את החברה בישראל. "אבל איך לב המדינה היהודית הזו יהיה הגדה, אם שלושה-ארבעה מיליון פלסטינים חיים בה? זאת שאלה שהם מתמודדים איתה", הוסיף. "אתה רוצה לייהד את הגדה המערבית, מה תעשה עם המיליונים שנמצאים? כלומר יש אנשים בקבינט הישראלי שחושבים שהם יכולים לסלק את העם הפלסטיני".

"זו ממשלה שיש לה חזון ויש לה אמצעים. היא הניחה את מלוא התשתית הנדרשת להצלחת הפרויקט שלה להכריע את הסכסוך. אנו בפני מבחן אחרון וקצר מועד. שנתיים, שלוש שנים לכל היותר – הסיפור זה ייגמר. אם לא נתמודד עם ההתנחלות כעת, כשמספרם 850 אלף בגדה המערבית, בעוד שנתיים הם יהיו שני מיליון".

תיעוד הפיצוץ בביירות (צילום :רשתות חברתיות ערביות)

בימים האחרונים הגבירו גורמים בקואליציה את קריאותיהם לפתרונות קיצוניים ברצועת עזה וקראו בין היתר לעודד הגירה של פלסטינים ממנה, דבר שהוביל אף לפרסום גינוי אמריקאי לשרים סמוטריץ' ובן גביר. 

למרות הגינוי, סמוטריץ' חזר על עמדתו וטען כי "יותר מ-70% מהציבור הישראלי תומך בפתרון הומניטרי של עידוד הגירה מרצון של ערביי עזה במדינות אחרות. מבינים שמדינה קטנה כמו שלנו לא יכולה להרשות לעצמה מציאות שבה ארבע דקות מהיישובים שלנו מתקיימת חממת שנאה וטרור".