ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטינים במרכז דיין אונ' ת"א, התייחס הבוקר (חמישי) לנאומו של מנהיג חיזבאללה לאחר חיסולו של סאלח אל-עארורי בלב ביירות, ואמר כי "זו הנקודה הכי חשובה - אין שורות תחתונות מאוד ברורות".

בשיחה עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM אמר: "אני חייב לומר, אני כמובן האזנתי לנאום הזה אבל במקביל האזנתי גם לקולות של גורמים אחרים בלבנון שידברו במהלך ואחרי, ואני חושב שאי אפשר לא להתחשב בהם. אחד הקולות הכי מעניינים היו של שר החוץ שאומר 'אני מאוד מקווה', שהוא גינה אותה כפשע, על החיסול, 'חיזבאללה לא יכניס את לבנון למלחמה'. כשמסתכלים על מה חיזבאללה או נסראללה רוצים לעשות, צריכים כל הזמן להסתכל גם על הזירה הפנימית של לבנון".

"אם אנחנו זוכרים נכון באוגוסט ראש הממשלה נתן איום מאוד ברור לגבי אפשרות חיסול עארורי, עוד בימים לפני השבעה באוקטובר, וחסן נסראללה עונה לו 'אם אתה תפגע בפלסטיני או איראני בביירות - אתה פותח את שערי הגהנום'. הוא צריך לפרוע את ההבטחות שלו מהעבר, אבל מצד שני אנחנו בהקשר שונה. הזירה הצפונית מבעבעת, והשורה התחתונה של הדברים של נסראללה היו 'אני זועם, אני רותח. החרב עדיין בנדנה'. אני לא חושב שזה אות הרגעה".

על נאומו הבא של נסראללה שעתיד להתרחש מחר, אמר: "הוא גם חייב להגיב. כאן אנחנו נכנסים ללב הדילמה. אני חושב שהוא יצטרך להגיב בצורה יותר דרמטית מכפי שחיזבאללה נקט ב-90 הימים האחרונים. חושב שהוא ינסה לעשות מהלך שבסופו יוכל להגיד 'זו התגובה', אבל לא מלחמה מול ישראל. האם זה ירי לטווחים יותר ארוכים או אולי פגיעה באתר ישראלי אסטרטגי? יותר חשוב, נסראללה יודע איך הדברים מתחילים אבל הוא עצמו למד על בשרו שהוא... יכול להיות שהוא יגיע באמת למקומות בעייתיים".

על מספרם הגבוה של הפעילים שחוסלו על ידי ישראל אמר: "לגבי שורות הארגון עצמו, פחות קריטי. כשמדברים על אירגונים אידיאולוגיים צריכים לצאת מנקודת הנחה, גם המפקדים, גם הפעילים יוצאים מאקסיומה שהם הקרבה למען הדת. הדבר שהוא כן שם לב אליו מאוד זה פגיעה במרחבים האזרחיים ובכלל הקולות של המרחב האזרחי בלבנון, הם לא נותנים לו גיבוי למלחמה. כאן הוא מאוד שונה מאשר סינוואר. סינוואר לדוגמה חי בתוך מרחב שאני אגיד בצורה מאוד זהירה שבסך הכול נותן לו קרדיט. אין שם קול מחאה נגדו. בלבנון בגלל הרב גוניות של המדינה הזו אתה רואה שחסן נסראללה צריך להתחשב בהרבה יותר אילוצים מבית בהשוואה לחמאס".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm