על רקע המלחמה מול חמאס, זהו יומה ה-90, גם הזירה הצפונית לא רווה נחת. אלוף במיל' נעם תיבון, מפקד הגיס הצפוני לשעבר, שוחח עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM ואמר כי "המצב בצפון דורש טיפול עמוק". בנוסף מתח ביקורת על הממשלה: "מתקשים לקבל החלטות בגלל נושאים פוליטיים הקשורים לשרידותו של נתניהו".

"עברו שם גם הבכירים": החטופה ששוחררה מספרת מה ראתה בעומק האדמה בעזה
רגע לפני החיסול, אל-עארורי קיבל אזהרה דרמטית - אבל זאת לא המבוכה הגדולה

"לא הייתה לנו מקבילה כל כך מסובכת בעבר, אסור שחיזבאללה יהיה על הגדר, המדינה צריכה לטפל בנושא", טען בפתח השיחה. "לא ייתכן שתקופה כל כך ארוכה אנשים לא יהיו בבית ויראו את הבתים שלהם נהרסים ושפוגעים להם בפרנסה. יש אפשרות מדינית באמצעות ארצות הברית ואפשרות של מבצע צבאי שצריך להיערך אליו בכל הרצינות. המצב דורש טיפול עמוק".

בהמשך הוסיף: "אנחנו בתקופה קשה למדינה, היא דורשת מנהיגות אחרת. צה"ל שבאמת חווה את הכישלון הגדול שלו לאורך ההיסטוריה התעשת, הפעולה בעזה בעצימות גבוהה, הצבא הזה צריך להיות ערוך גם למערכה בצפון, גם העם. כרגע במדינה אין לנו את המנהיגות הנכונה, ממשלת המחדל אינה מתפקדת. הם מתקשים לקבל החלטות בגלל נושאים פוליטיים הקשורים לשרידות ראש הממשלה. הגיעה העת להגיע לתאריך מוסכם לבחירות כדי שהעם יוכל להגיד את דברו ולבחור הנהגה ראויה. הצבא צריך להיערך למערכה גם בצפון".

ירי נ״ט של חיזבאללה. קרדיט: אלכס דוכמן (צילום :אלכס דוכמן)

"להחזיר את החטופים זה בראש סדרי העדיפויות, אבל רואים שהתחילו לשחרר כוחות מילואים. צריך להכין את הכוחות לפיקוד הצפון", הבהיר תיבון. "צריך הנהגה חדשה, הרבה אנשים מדברים איתי על העניין הזה. אעשה כל מה שצריך בשביל מדינת ישראל. כרגע אני לא שייך לשום גוף פוליטי, אבל אני כל כולי עם יישובי העוטף, עכשיו אני עם תושבי הצפון. צריך לתת להם תשובות. או שזה ייפתר בדרך מדינית, אבל אם לא - צה"ל צריך להיות ערוך להחזיר את הביטחון לגבול הצפון".