שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום (שישי) הערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין וקציני המטה. בהמשך, קיבל השר סקירה על פעילות הכוחות הפוגעים באופן שיטתי בנכסי ומחבלי חיזבאללה וכן עמד על מוכנות הכוחות והתוכניות המבצעיות להמשך.

במהלך נאומו: הרמז ששלח נסראללה לישראל וארצות הברית
בכיר פתח לשעבר תוקף את חמאס: "הביא להרס מוחלט ברצועה"

השר גלנט אמר בסיום הערכת המצב: "כוחות צה״ל מבצעים עבודה טובה מאוד, פועלים כנגד חיזבאללה, מכים אותו - גם את ארגון החיזבאללה, גם את הארגונים הפלסטינים שמנסים לפגע מלבנון. ההישגים מרשימים מאוד. הם הולכים ודוחקים את חיזבאללה מגזרת הגבול. יש לארגון הטרור הזה למעלה מ-150 הרוגים, והפעולה נמשכת״. 

״אנחנו נמשיך ונעצים את הפעולה לכל רוחב הגזרה, ככל שיידרש. יש לנו מטרה ברורה אחת –להחזיר בבטחה את תושבי הצפון אל בתיהם. לעניין הזה יש שתי חלופות: האחת, חלופה מדינית, אנחנו עובדים עליה במלוא הכוח", הוסיף.

שר הביטחון יואב גלנט. קרדיט: אלעד מלכה (צילום :אלעד מלכה)

"אתמול פגשתי את השליח המיוחד של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין", המשיך. "ובקרוב ניפגש עם מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, על מנת לדון באפשרויות האלה, ולראות האם ניתן להגיע להבנות שיאפשרו להחזיר את תושבי הצפון בבטחה אל בתיהם״. 

בסיום דבריו אמר: ״במקביל, בחנתי כאן את התוכניות של המטה הכללי, של פיקוד הצפון לאפשרות שניאלץ לעשות את הפעולה הזו לאחר נקיטה בכוח ופעולה מלחמתית באזור הצפון, על מנת לאפשר את חזרתם של תושבי הצפון אל בתיהם. אני רוצה לומר בצורה ברורה - אנחנו מעדיפים את הדרך של הסדר מדיני שנעשה בהסכמה. אבל אנחנו קרובים לנקודה שבה שעון החול יתהפך".