בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הצפון היום (שבת)  במעל ל-90 יישובים, זוהו כ-40 שיגורים משטח לבנון שחצו לשטח ישראל במרחב הר מירון שבגליל העליון. לא זוהו שיגורים או כלי טיס עוין שחצה לשטח ישראל במרחבים אחרים בצפון הארץ. צה"ל תקף לאחר זמן קצר בשטח לבנון חוליית מחבלים שלקחה חלק בשיגורים.

במהלך נאומו: הרמז ששלח נסראללה לישראל וארצות הברית
דובר צה"ל בערבית עוקץ את נסראללה: "מה עם הנזקים בלבנון?"

ארגון הטרור חיזבאללה קיבל אחריות על הירי, ואמר: "62 רקטות שוגרו לעבר ישראל, תגובה ראשונית להתנקשות באל-עארורי, זוהי רק ההתחלה".

בתגובה, תקפו חיל האוויר וכוחות ארטילריה נוספים שורת מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, עמדת שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור. כמו כן, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר המרחבים מטולה ומרגליות. כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים ששיגרה לעבר מרחב מטולה.

אחרי 40 שיגורים מלבנון לישראל, תיעוד של תקיפת חוליית המחבלים מחזבאללה (צילום :דובר צה"ל)

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר בתגובה למטחים הכבדים לצפון הבוקר: "אירועי הבוקר בצפון הם עוד הכרזה של חיזבאללה על מלחמה במעמד צד אחד. חיזבאללה מכריז מלחמה, וישראל מגיבה בהכלה ובמענה מדוד, כפי שהיה ערב ה-6.10. 

"אנחנו, ראשי הרשויות ותושבי הצפון, מצפים להסרת האיום היום יומי על ישובינו ואנחנו לא סומכים על הסדרים מדיניים. את חיזבאללה צריך למגר ולחסל את יכולות האיום היום יומיים שלו. זה לא קל, יש לזה מחירים נוראיים, אבל שיהיה ברור - המחיר של היעדר מעשה שכזה הוא להדרים את הגבול הצפוני של מדינת ישראל לחיפה".

עקב הערכת מצב של  צה"ל , נסגרו הכבישים כבישים רבים בצפון לתנועה: צומת מעיינות הבניאס לכיוון מערב, צומת כפר סאלד לכיוון צפון, צומת הכניסה הדרומי לבית הלל, צומת אזור תעשיה צפוני בקריית שמונה לכיוון מזרח, צומת מצודות לכיוון צפון, צומת מרגליות, צומת כ"ח לכיוון מערב, צומת רמות נפתלי, צומת מלכיה, צומת סאסא לכיוון צפון מערב, צומת חירם לכיוון צפון, צומת ריחאניה עליון - לכיוון דישון וצומת ריחאניה תחתון - לכיוון יראון וברעם

נזכיר כי אתמול נאם מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה בטקס בבעלבק, ואמר בתגובה לחיסול סאלח אל-עארורי כי "התגובה תגיע", ואמר כי לא יפרטו על המיקום והזמן - מה שמרמז שהתגובה לא תתעכב. עוד אמר כי "כאשר הפגיעה בלבנון היא בדרום - איננו יכולים להשלים עם ההפרה הגדולה והמסוכנת הזו".