מלחמת חרבות ברזל: עשרות רקטות נורו היום (שבת) לעבר יישובי גבול לבנון על ידי ארגון חיזבאללה, שמסר: "זוהי תגובה ראשונית לחיסול אל-עארורי". בתגובה לכך, תקף צה"ל במספר מוקדים בלבנון וחיסל חוליות שיגור. ביישובי הצפון ממשיכים להביע אי שביעות רצון מתגובת הממשלה להסלמה הגוברת בחזית הצפונית. יו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ, אמר כי: "אם לא יוסר איום חיזבאללה, גבולה הצפוני של ישראל יהיה בחיפה".

לאחר המטח החריג ליישובי הצפון: תקיפה נרחבת של צה"ל בלבנון
הביקורת מבית והמסרים מאיראן: איך נסראללה יגיב לחיסול אל-עארורי?

"אירועי הבוקר בצפון הם עוד הכרזה של חיזבאללה על מלחמה במעמד צד אחד", הוסיף והזהיר: "חיזבאללה מכריז מלחמה, וישראל מגיבה בהכלה ובמענה מדוד, כפי שהיה ערב ה-6.10. את חיזבאללה צריך למגר ולחסל את יכולות האיום היום יומיים שלו. זה לא קל, יש לזה מחירים נוראיים, אבל שיהיה ברור - המחיר של היעדר מעשה שכזה הוא להדרים את הגבול הצפוני של מדינת ישראל לחיפה".

תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, הגיב גם הוא לאירועים, ואמר: ״אנחנו הולכים לאירוע ארוך וממושך. אנחנו מוכנים לכך. אנחנו סקפטיים לגבי הסכם. אם 1701 לא עבד אז אין סיכוי שהסכם נוסף יעבוד. רק הכרעה צבאית תעבוד. דין חיזבאללה כדין חמאס״.

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)
ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)

מוקדם יותר היום, כאמור, הופעלו אזעקות בלמעלה מ-90 יישובים, וזוהו עשרות שיגורים שחצו לשטח ישראל במרחב הר מירון שבגליל העליון. לא זוהו שיגורים או כלי טיס עוין שחצה לשטח ישראל במרחבים אחרים בצפון הארץ. צה"ל תקף לאחר זמן קצר בשטח לבנון חוליית מחבלים שלקחה חלק בשיגורים.

בתגובה, תקפו חיל האוויר וכוחות ארטילריה נוספים שורת מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, עמדת שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור. כמו כן, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר המרחבים מטולה ומרגליות. כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים ששיגרה לעבר מרחב מטולה.