הדילמה הישראלית בצפון: חיזבאללה אמר שזו תחילת התגובה. ירי של 40 רקטות לאזור מירון, פעולה שלכאורה חורגת מ״גבולות הגזרה״ שהתעצבו בגבול הצפון בשלושת החודשים האחרונים. אנחנו לא יודעים אם בכך מסתיימת התגובה של חיזבאללה. יש כוננות להמשך התגובה בימים הקרובים.

ביישובי הצפון זועמים: "חיזבאללה הכריז מלחמה – ישראל הגיבה בהכלה"

אתמול חיזבאללה שרטט את מה שהוא מגדיר כפתרון למצב מבחינתו: הסדר על נקודות המחלוקת בגבול ואיסור על טיסות ישראליות בשמי לבנון, לאחר שהלחימה בעזה תסתיים. ישראל לא מדברת מבחינתה על יישום מוחלט של החלטה 1701, שבה גם לישראל יש מחירים לשלם. אחת הסיבות לחופש הפעולה הרחב של חיל האוויר באזורים רבים בצפון נובע מפעולות שביצעה ישראל במהלך המלחמה הנוכחית בזירת לבנון.

השבוע הנוכחי נחשב לדרמטי מבחינת המשך הלחימה בצפון והחשש מפרוץ מלחמה כוללת. אם לא יימצא פתרון מדיני כלשהו, הסיכוי למלחמה גדל מאוד מכיוון שלישראל ברור שהמצב ששרר בגבול ערב הטבח בדרום לא יכול לחזור.

ביקור השליח האמריקני עמוס הוכשטיין במצרים בימים אלה נחשב למהותי בשאלת האפשרות להגיע להסדרה כלשהי שתמנע הסלמה דרמטית בצפון והפיכת חזית לבנון למרכזית במלחמה, במקביל להגעה הצפויה של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ביום שני. הסבלנות בישראל הולכת ואוזלת, וההנחה היא שבחיזבאללה מבינים שבצה״ל כבר הוחלט להעלות את רף התגובה, הן בחיסול הבכיר האיראני שמיוחס לישראל בדמשק והן בחיסול סאלח אל עארורי. לכן השבוע הקרוב נחשב למכריע בשאלת הדילמה האם הזירה הצפונית בדרך להסלמה או לרגיעה.