דרכו האחרונה: אלפים הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין הצבאי קרית שאול כדי ללוות בדרכו האחרונה את סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז"ל, מפקד מגמה בהא"ח נח"ל שנפל בקרב ברצועת עזה.

תרחיש האימים: במתקפת חיזבאללה יקרסו המוצבים בגבול לבנון | יצחק בריק
"מבין שאני מכונת הרעל": המהפך של אחד ממובילי המחאה נגד הרפורמה

סא"ל מרדכי, במותו בן 31, הוא חתנו של המתאם לשעבר של צה"ל באיו"ש, אלוף במיל' פולי מרדכי. בין הרבים שבאו לחלוק לו כבוד אחרון: יו"ר המחנה הממלכתי השר וחבר הכנסת בני גנץ שהניח זר בשם הממשלה, השר וחבר הכנסת גדי אייזנקוט, יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי, ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, משה בוגי יעלון, טל רוסו ובכירים נוספים.

לוויתו של סא''ל רועי יוחאי יוסף מרדכי  (צילום: אבשלום ששוני)
לוויתו של סא''ל רועי יוחאי יוסף מרדכי (צילום: אבשלום ששוני)

סא"ל מני עברי ספד לו בשם צה"ל: "איך אפשר להיפרד מאדם כל כך קרוב? היו לנו שיחות רבות על האתגר ולקראת הפיקוד על גדוד 50. מאז שאורי הקטנה הגיחה לעולם, היית מאושר".

סא''ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סא''ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

הוא הקריא מכתב אישי שכתב כחבר של האב לאורי בתו התינוקת של מרדכי שנולדה לפני מספר חודשים: "אבא שלך היה בשטח כי הוא גיבור, מלא אהבת הארץ. הוא יצא להילחם למען מדינת ישראל, הוא הותיר בנו את ערכיו הנעלים עם המנהיגות ואהבת המולדת. רועי היה מושא להערצה, גיבור. למדתי ממך המון. לא ננוח ולא נשקוט עד הניצחון. אני מצדיע לך".

לוויתו של סא''ל רועי יוחאי יוסף מרדכי  (צילום: אבשלום ששוני)
לוויתו של סא''ל רועי יוחאי יוסף מרדכי (צילום: אבשלום ששוני)

בת הזוג נטע, ספדה: "יוחאי שלי אהובי. היכרנו לפני 10 שנים בצוק איתן. איך מספידים את אהבת חיי? מהרגע שהיכרנו ידעתי שאתה סוג של סוס פרא, רצית לעשות כמה שיותר, לפרוץ גבולות, לחיות את הרגע ולא לשאול שאלות" אמרה בדמעות. "אני יודעת שתמיד הייתי בלב שלך. היית מאושר שלושה וחצי חודשים אחרי שאורי נולדה. אורי תגדל באורך. אני יודעת שתמיד אתה איתי, זורם לי בדם, אוהבת אותך לנצח".

אלחנן, חברו של מרדכי, אמר כי "הלב כואב ודואב, אל מלא באהבה. זכינו לצעוד יחד במשך 17 שנים בהן למדתי את טוהר הלב שלך. רועי, חייך, בחירותיך ושאיפותיך היו למען מדינת ישראל. פעלת תמיד מתוך שליחות גדולה. האמנת תמיד בנצח ישראל. חיפוש האמת היה אחד מהמאפיינים שלך. אתה אדם גדול בנפש, ברוח, בשאיפות וגם בגוף, במובן הטוב של המילה. מבטיח לך שנשמר על החברות, שנשמור על המדינה למענה נלחמת. אני אומר לכל המנהיגים - בשדה הקרב אנחנו אגרוף אחד. גם אתם צריכים להיות אגרוף אחד, אם לא, אנחנו נעשה את זה. מצדיע לך אחי אהובי".

חברו בועז ארגמן ספד לו גם הוא: "רועי, בעל לב זהב, על גבורתך הצבאית רבים יספרו. אני רוצה לספר על רועי החבר. חברות כזו קשה להשיגה. הסופר מאיר שלו תיאר עד כמה קשה לייצר חברות אמת. היית עבורי חבר כמו אח ופתאום הלכת. מעטים מאוד זוכים לחברות אמת שכזו. זכיתי. רועי השקיע מאוד בחברות. זו גם צוואתו - תהיו חברים, תייצרו חברויות. כשהלכת מאיתנו, השארת נשמה ענקית. רועי הבין את גודל השעה, שעל כתפיו מוטלת המשימה להילחם למען המדינה ולהקימה מחדש. אני פונה למנהיגינו - תכינו תוכניות כדי שנשלים את המשימה".