היום (ראשון) הובאה למנוחות סמ"ש שי גרמאי בת 19 מכרמיאל, לוחמת מג"ב שנפלה בלילה שבין שבת לראשון בעת פעילות מבצעית בג'נין, והותירה אחריה הורים ושלושה אחים.

אביה שלמה, ספד לה בהלווייתה: "שי, תמיד התגאינו בה, ותמיד דאגתי שלא יחסר לך כלום לפני שהיית מגיעה לצבא. הייתי חושב איך להפתיע אותך. בשישי האחרון דיברתי איתך, אמרנו שתבואי ונעשה לך הפתעה וניקח אותך למסעדה. אני גאה בך ותמיד אוהב אותך, הבת היחידה שלי. תמיד היינו דומים באופי, אין לי מילים - ותמיד אוהב אותך. נוחי על משכבך בשלום למעלה, תמיד נבוא לבקר. אני עובד ליד בית העלמין, אז כל יום שישי אבוא לבקר ואשוחח איתך".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נכח בהלוויה וספד לזכרה: "מאוד קשה להספיד לוחמת צעירה בת 19 בלכתה. שי התגייסה מתוך רצון להיות לוחמת ולבצע שירות משמעותי. היא הלכה בדרך של אחיה".

בהלוויתה של שי גרמאי שנפלה בג'נין. איתמר בן גביר (צילום: תקשורת השר לביטחון לאומי)
בהלוויתה של שי גרמאי שנפלה בג'נין. איתמר בן גביר (צילום: תקשורת השר לביטחון לאומי)

הוא סיפר על הישגיה במג"ב, ואמר כי "עם סיום הטירונות היא שובצה בפלוגה כ"ג אחת הפלוגות היותר מבצעיות בגזרה הפעילה. אירועי ה-7 באוקטובר הראו לנו את האומץ של שוטרי ישראל. חבריה מספרים על לוחמת חברותית, היא נבחרה למצטיינת בחטיבה והוענקה לה תעודת הצטיינות. שי היקרה, ביצעת את תפקידך מתוך שליחות. כאן מעל קברך הטרי אנחנו אומרים כי אירועי הטרור ומתקפת הטרור לא ירפו את ידינו. ידינו תשיג את כל מי שינסה לפגוע בשוטרינו ולוחמינו. אין בכוחן של מילים לתאר את עוצמת הכאב. היום הפכת לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל. משטרת ישראל כולה כואבת את לכתה ומצדיעה לה על תרומתה ומחבקת את המשפחה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מעוצמה יהודית הגיע להלוויה וספד: "מיעל הגיבורה אשר בשירת דבורה הנביאה, עד הצעירה שבִּבְנות ישראל בּדור הזה – הלוחמת שי גרמאי זִכְרה לברכה, מָלְאָה ההיסטוריה דמויות של נשים גיבורות אשר שמו את נפשן בּכפּן, ופעלו במסירות ובאומץ לב, למען שלומה וּביטחונה של האומה. כדרכן של נשים גיבורות לפניה, שי בחרה להגן ולהילחם למען עמה ומדינתה. בחירה זו, איננה ברורה מאליה. שי פעלה בהתאם לערכיה היקרים מבית – ערכי אביה, אמה ואחיה הגדולים".

בסיום דבריו אמר, "אנו יודעים היום, לצערנו במחיר קשה של דמעות ודם, את שאמרתי תמיד – כי את האויב צריך להשמיד. לא להסיק שהוא מורתע, אלא להרתיע אותו. לא להאמין שיהיה בסדר, אלא לוודא, במגן ובחרב, שארצנו לבטח תשכון. זוהי משימתנו. זוהי שליחותנו".

בהלווייתה של שי גרמאי שנפלה בג'נין. איתמר בן גביר (צילום: תקשורת השר לביטחון פנים)
בהלווייתה של שי גרמאי שנפלה בג'נין. איתמר בן גביר (צילום: תקשורת השר לביטחון פנים)