מחבלי החמאס שלקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר, יקבלו קצבה כספית לכל החיים מטעם הרשות הפלסטינית, כך נטען היום (ראשון) במאמר המערכת של העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל". "אותה רשות שהנשיא ביידן רוצה שתנהל את רצועת עזה לאחר המלחמה, תיתן תגמול למשפחות הרוצחים, כלומר משלמי המסים בארה"ב יממנו את זה", נכתב במאמר.

"הכסף משולם בגדה המערבית הנשלטת על ידי הרשות הפלסטינית, וכן על ידי שלטון חמאס בעזה. טרם המתקפה ב-7 באוקטובר, אותן משפחות יכלו לקבל תגמול, אך המשפחות היו חייבות להגיש מסמכים כהוכחה לכך שהיו שהידים. אם יקרה משהו לא צפוי, התגמול החדש יישלח למשפחות הרוצים שלקחו חלק ב-7 באוקטובר, ובהם גם לאמו של המחבל שהתקשר למשפחה ואמר 'הרגתי 10 יהודים בידיים שלי'".

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן (צילום: רויטרס)
יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן (צילום: רויטרס)

"כרגע, הרשות הפלסטינית ממשיכה לשלם למחבלים, ללא השפעה משילוב הלחץ האמריקני והתמיכה של ממשל ביידן. על פי הדיווחים, משפחות השהידים מקבלות בדרך כלל כ-1,400 שקלים בחודש, למשך כל חייהם. משכורות האסירים לעומת זאת, עולות כל הזמן, ומגיעות לעיתים ל-12 אלף שקלים בחודש".

עוד נכתב במאמר המערכת, כי "תכנית התשלום עולה לרשות הפלסטינית יותר מ-300 מיליון דולר בשנה, 8% מתקציבה. המערב מתייחס לפלסטינים כמתונים, והרשות הפלסטינית זוכה בעקבות כך לגשם של סיוע, כולל סיוע של 700 מיליון דולר בשנה מהאיחוד האירופי שזורם לפלסטינים. הנשיא טראמפ בזמנו שלל יותר מ-200 מיליון דולר מכספי הסיוע בשנת 2018, אך הנשיא ביידן החזיר את הסיוע המלאה בשנת 2021".

"ביידן מתעקש כי על ישראל למסור לרשות הפלסטינית את רצועת עזה לאחר המלחמה, אותה הוא מבטיח לחזק מחדש. אך הכסף שארה"ב מזרימה עדיין מסתיים במימון טרור. אולי הנשיא צריך לכוון מחדש את תסכולו לרשות הפלסטינית".