רמי דוידיאן, מתגורר במושב פטיש ועובד במקצועו כמשווק דלקים לחקלאים ביישובי עוטף עזה (חבל תקומה), וחילץ מעל 700 מבלים ממסיבת הנובה ברעים ב-7 באוקטובר בזמן מתקפת חמאס. הוא שוחח היום (שני) עם ינון מגל ובן כספית ברדיו 103fm: "שלושה חודשים שאני לא אותו רמי, אני משתדל להיות חזק אבל זה הרבה יותר חזק ממני מה שעברתי. משתדלים להתגבר על זה. משתדל להיות בסדר. תקופה קשה", סיפר.

סקר בארה"ב: 25% מהציבור לא מאמינים לדיווחים על פגיעות מיניות במתקפת חמאס
פצועות ומדממות: ה"דיילי מייל" חושף תמונות של 4 תצפיתניות לאחר החטיפה

אתה בפוסט טראומה?
"אם אני שלושה חודשים לא עוצם עין וקשה לי לקום בבוקר, ושלושה חודשים אני בקושי עובד - עובר עליי משהו. אין שינה, המושג שינה זה רק בלקסיקון. הזיכרונות, הדברים הקשים שראיתי שם, הרבה אנשים ירויים, הרבה בנות קשורות על העצים, הרבה גופות שחילצתי בלילה, הרבה חלקי גופות שהייתי צריך להוציא. בני העוולה האלה קשרו בנות על העצים וירו עליהן, הייתי צריך להוריד את הבנות מהעץ ולכסות אותן. בין לבין לחלץ המון ילדים שביקשו עזרה, גם בטלפון, גם בוואטסאפ, אלפי הודעות. הייתי תחת מרתון, לעבוד על אוטומט להספיק כמה שיותר. זה מונע ממני המון שעות שינה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מיצג ההנצחה של הנובה באקספו (צילום: אבשלום ששוני)
מיצג ההנצחה של הנובה באקספו (צילום: אבשלום ששוני)

איך אתה מטפל בזה?
"מכבי מטפלים בי, ארגון מאמריקה תרמו לי, אז אני תחת שני פסיכולוגים. אני מקווה להתגבר על זה אבל זה ייקח זמן". 

יש לך מפגשים עם אלו שהצלת?
"כן, אני פוגש. גם אתמול, פגשתי בחורה שהכרתי וגם כשאני מטייל בכל הארץ רודפים אחריי ילדים בכל מקום 'הצלת אותי'. אני לא זוכר פרצופים ושמות כי לא היה לי זמן לשאול, אבל הם זוכרים אותי, את השם שלי ומזהים אותי בכל מקום".

רמי דוידיאן (צילום: פרטי)
רמי דוידיאן (צילום: פרטי)

היית עד לפגיעות מיניות?
"אם אני רואה בחורה ערומה היא לא באה להשתזף, נכון? היו המון כאלה. ולא הרשתי לעצמי להשאיר אותן ערומות אז הייתי צריך לכסות אותן עם כל מה שהיה לי".

העדת בפני פורום? משטרה? יש מי שמרכז את כל הנושא, אפילו האג מדברים על להקרין את הסרטון של דובר צה"ל
"אף אחד לא ראיין אותי, גם כשהייתי במיאמי, ניו יורק, וגם כשפגשתי את השגריר, העליתי את הטענה של למה לא פנו אליי, כי מן הסתם אני מרבע לשבע בבוקר, 48 שעות בשטח פה, ויש לי מה לספר. לא פנו. אני לא יכול לפנות, אני לא יודע מי חוקר ומי לא, אבל אם הם יפנו אני אשמח לעזור".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm