ג'וואד א-טוויל, מפקד שטח בכיר בכוח רדואן של החיזבאללה, חוסל היום (שני) בתקיפה שמיוחסת לישראל בדרום לבנון. הוא חוסל בעת שנסע ברכבו בכפר ח'ירבת סלם. רק לפני מספר שבועות התמנה הטרוריסט שהיה מקורב לחסן נסראללה, לתפקיד במסגרת ארגון הטרור. בחיזבאללה אישרו את דבר החיסול.  

ח"כית למשפחות החטופים: "עברתי ניתוח, מבינה איך אתם מרגישים"
האכלנו את עצמנו בתרבות שקר: בזמן שעצמנו עיניים - נוצר איום קיומי על ישראל | יצחק בריק

בנוסף, הייתה לו אף היכרות אישית עם קאסם סולימאני, איתו גם צולם בעבר. החיסול הדרמטי בוצע באמצעות כטב"ם, כעשרה ק"מ מקו הגבול עם ישראל. 

בכיר חיזבאללה ג'וואד א-טוויל שחוסל  (צילום: חיזבאללה)
בכיר חיזבאללה ג'וואד א-טוויל שחוסל (צילום: חיזבאללה)

על פי גורם בצה"ל, הוא היה אחראי לירי שבוצע לעבר בסיס חיל האוויר במירון. "זו הייתה תקיפה כואבת מאוד", צוטט גורם צבאי ברויטרס. כמו כן, ברשת אל ג'זירה דווח כי ג'וואד א-טוויל הוא מפקד השטח הבולט ביותר שאותו ניסתה ישראל לחסל מאז תחילת המלחמה בתחילת חודש אוקטובר האחרון.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

החיסול מגיע בצל ההתחממות ההולכת וגוברת מול ארגון הטרור הלבנוני, מאז הטבח הרצחני של החמאס בתחילת חודש אוקטובר האחרון, שהחל את המלחמה. פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, התייחס אתמול (ראשון) בשידור למתקפה החריגה של חיזבאללה על הצפון ביום שבת והירי הבלתי פוסק לעבר היישובים.

וויסאם א-טאוויל עם קאסם סולימאני (צילום: חיזבאללה)
וויסאם א-טאוויל עם קאסם סולימאני (צילום: חיזבאללה)

זירת החיסול בלבנון  (צילום: רשתות ערביות)
זירת החיסול בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

"זאת מלכודת כיוון שנסראללה מנצל את כוננות הספיגה ומגדיל טווח עד היב"א. אנחנו קוראים את התמונה הפוך. היום קאסם יצא בהצהרה 'אנחנו לא מאלה שרוצים ליזום מלחמה כוללת, אבל אם ישראל תחליט להיכנס למלחמה כוללת נגדנו, אנחנו לא נהסס'", אמר יחזקאלי.

מיקום החיסול

ג'וואד א-טוויל (צילום: חיזבאללה)
ג'וואד א-טוויל (צילום: חיזבאללה)

"עד למלחמה כוללת, ידו של חיזבאללה על העליונה בהגדלת טווח, בין אם זה עארורי, ואנחנו בסוג של מלכוד, אנחנו במדרון חלקלק, שכל הזמן מגדילים את הטווח. אבל אני רוצה לומר משהו, נסראללה מנצל את העמדה האמריקאית, באים אליו שליחים ,1701, מה הוא אומר להם - תפסיקו את האש בעזה, נסראללה מרגיש מספיק חזק כדי למשוך אותם בפינק פונג שידו על העליונה, לא ללכת להסדרה, להתנות את ברצועת עזה כי הוא יודע שאתה לא רוצה מלחמה - דהיינו - מפחד", הוסיף.