מקורות בלבנון אמרו כי החיסול של המפקד הבכיר בשורות חיזבאללה, ג'ואד א-טוויל, התבצע באמצעות מטען צד שהופעל לעבר רכבו שנסע בכפר ח'ירבת סלם בדרום לבנון, כך דווח ב"כאן". כזכור, קודם לכן דווח בלבנון כי כטב"מ ישראלי הוא שתקף את רכבו.

לפיד הכריז: זהו חבר הכנסת מהליכוד שנתמוך בהקמת ממשלה בראשותו
ממקור לא צפוי: התוכי חשף לאישה את מה שבן זוגה ניסה להסתיר

מוקדם יותר היום (שני) חוסל א-טוויל, מפקד שטח בכיר בכוח רדואן של החיזבאללה, בעת שנסע ברכבו בכפר ח'ירבת סלם. רק לפני מספר שבועות התמנה הטרוריסט שהיה מקורב לחסן נסראללה, לתפקיד במסגרת ארגון הטרור. בחיזבאללה אישרו את דבר החיסול.

על פי דיווחים שונים בלבנון, א-טוויל הוא אחיה של אשתו השלישית של חסן נסראללה, הדא א-טוויל. כמו כן, על פי אותו דיווח, הוא לקח בעבר חלק בהפיכת החות'ים בתימן והיה האחראי הישיר להכנת הטילים ששוגרו לעבר מכה. על פי דיווח של "כאן" א-טוויל גם לקח חלק בחטיפת אהוד גולדווסר ואלדד רגב ב-2006 ובהכנות לקראת החטיפה.

בכיר חיזבאללה ג'ואד א-טוויל שחוסל  (צילום: רשתות ערביות)
בכיר חיזבאללה ג'ואד א-טוויל שחוסל (צילום: רשתות ערביות)

ג'ואד א-טוויל (צילום: חיזבאללה)
ג'ואד א-טוויל (צילום: חיזבאללה)

על פי גורם בצה"ל, הוא היה אחראי לירי שבוצע לעבר בסיס חיל האוויר במירון. "זו הייתה תקיפה כואבת מאוד", צוטט גורם צבאי ב"רויטרס". כמו כן, ברשת אל ג'זירה דווח כי א-טוויל הוא מפקד השטח הבולט ביותר שאותו ניסתה ישראל לחסל מאז תחילת המלחמה בתחילת חודש אוקטובר האחרון.

ג'ואד א-טוויל עם עימאד מורנייה (צילום: חיזבאללה)
ג'ואד א-טוויל עם עימאד מורנייה (צילום: חיזבאללה)

החיסול מגיע בצל ההתחממות ההולכת וגוברת מול ארגון הטרור הלבנוני, מאז הטבח הרצחני של החמאס בתחילת חודש אוקטובר האחרון, שהחל את המלחמה. 

לפי מקורות ערבים, א-טאוויל פיקד על יחידת חוץ של החיזבאללה לאימונים וסיוע צבאי - "יחידה 800". מדובר ביחידה שמורכבת מיועצים צבאיים שרכשו ניסיון מבצעי כמפקדי שטח ב"כח רדואן" בסוריה, במסגרת "יחידה 125". בתמונה הוא ליד מוסטפא בדר א-דין - מפקד "כח רדואן" שחוסל בסוריה ב-2016. לפי הדיווחים הוא פיקד על "יחידה 122".

ויסאם א-טאוויל ומוסטפא בדר אל דין (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ויסאם א-טאוויל ומוסטפא בדר אל דין (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בתוך כך, בחיזבאללה אמרו לאחר החיסול כי "לא יתקיים דיון מדיני או משא ומתן בזירה הלבנונית לפני הפסקת המלחמה בעזה".