ישראל מבצעת גל חסר תקדים של תקיפות קטלניות בסוריה, המכוונות למשאיות מטען, תשתיות ואנשים המעורבים בצינור האספקה האיראני לפרוקסיים שלה באזור, כך פורסם היום (שני) בסוכנות הידיעות "רויטרס".

צה"ל חשף: אזרח עזתי ניסה לבקש סיוע מאונר"א - ונרצח על ידי חמאס
איראן החליטה לפרק אותנו כלכלית - זה האיום בו ישראל תפתח במלחמה כוללת

המקורות שהעבירו את המידע ל"רויטרס", ביניהם קצין מודיעין סורי ומפקד בברית האזורית התומכת בדמשק, אמרו כי ישראל שינתה אסטרטגיות בעקבות הפשיטה הקטלנית של מחבלי חמאס לתוך שטח ישראל ב-7 באוקטובר ומבצעי הפצצה שבאו בעקבותיה ברצועת עזה ובלבנון.

על אף שישראל תקפה במשך שנים יעדים הקשורים לאיראן בסוריה, כולל אזורים בהם פעל ארגון החיזבאללה הלבנוני, כעת היא משחררת תקיפות אוויריות קטלניות ותכופות יותר נגד העברות נשק איראניות ומערכות הגנה אווירית בסוריה, אמרו המקורות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שני המקורות המודיעיניים ועוד שניים המקורבים לחיזבאללה אמרו כי ישראל נטשה את "כללי המשחק" שאפיינו בעבר את תקיפותיה בסוריה, וכעת היא "כבר לא זהירה" בגרימת אבדות כבדות לחיזבאללה שם.

"הם היו יורים אזהרה - פוגעים ליד המשאית, הבחורים שלנו היו יוצאים מהמשאית, ואז הם היו פוגעים במשאית", תיאר המפקד תקיפות ישראליות על העברות נשק בטיפול החיזבאללה לפני 7 באוקטובר. "זה נגמר עכשיו. ישראל משחררת תקיפות אוויריות קטלניות ותכופות יותר".