שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (שני) בסיעת הליכוד לגבי המעבר משלב ב' לשלב ג' במלחמה בעזה, והבהיר כי "גם כשהתושבים יחזרו יהיה טפטוף ירי".

"ישראל הייתה מזהירה פעילי חיזבאללה לפני חיסול": זה מה שקרה בסוריה לפני ה-7 באוקטובר
בזמן שבלינקן נערך לשיחה קשה עם נתניהו: המשחק הכפול של ארה"ב נחשף

כמו כן, אמר שר הביטחון במהלך הישיבה כי "שינוי שלב בלחימה זו טרמינולוגיה פנימית. לא כל אישה משדרות תגיד לצה"ל מתי לעבור שלב. בדרום אנחנו עוד לא באמצע המלחמה. בצפון עוד לא התחלנו בכלל".

ח"כ דנון לגלנט בישיבת סיעת הליכוד: "אני שומע דיווחים לפיהם החלטת לוותר על כיבוש ציר פילדלפי, בניגוד מוחלט לדברים שאמר ראש הממשלה באופן ברור וחד משמעי. כולנו מבינים שאי אפשר להכריע את חמאס כל עוד משאירים את ציר, ההברחות העיקרי, פלידלפי פתוח. ישראל חייבת ליישר קו בנושא הזה ולהבהיר - פירוז מוחלט של הרצועה כולל שליטה ישראלית על ציר פילדלפי".

שר הביטחון יואב גלנט (צילום: אלעד מלכה)
שר הביטחון יואב גלנט (צילום: אלעד מלכה)

לאחר מכן, הגיב שר הביטחון לאמירתו בישיבת הליכוד והבהיר: "צר לי כי היו מי שבחרו לעוות את דבריי בצורה מניפולטיבית. כוונת הדברים הייתה שהשיח על המעבר בין השלבים נועד ליצירת שפה משותפת בין הדרג הצבאי והמדיני ולא לטובת שיח ציבורי. תושבי ותושבות אופקים ושדרות היו ועודם בראש מעייני".

בתוך כך, שר הביטחון התראיין ל"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי, והתייחס לשלבי המלחמה. גלנט הבהיר כי המלחמה עשויה להימשך עוד זמן רב, ושמדובר בחלק מהזירה הכוללת מול איראן. בנוסף, שר הביטחון אישר כי ישראל עברה לשלב השלישי בלחימה, והוסיף כי הצבא עובר כעת מ"לחימה אינטנסיבית למבצעים מיוחדים".

גלנט טען כי החמאס "לא לקחו ברצינות" את הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועה. כמו כן, העביר מסר לעולם בנוגע לטבח שאירע בחודש אוקטובר האחרון. "העולם צריך להבין. זה שונה, האם צריך לאפשר לחמאס, לחיזבאללה ולאיראן להחליט איך אנחנו חיים את חיינו כאן בישראל? זה משהו שאנחנו לא מקבלים".