נציב קבילות החיילים לשעבר אלוף (מיל') יצחק בריק שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ברדיו 103fm והתייחס למלחמה הקשה מול חמאס, לצד החשש מפתיחת חזית צפונית הלכה למעשה. 

אות חיים נוסף: הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון של החטוף אלעד קציר
גלנט: "לא כל אישה משדרות תגיד לצה"ל מתי לעבור שלב במלחמה"

"אתה זוכר מה היה מטרת כל המלחמה הזו?" פתח בריק. "אנחנו לא הולכים למוטט את החמאס וכדאי להגיד את זה לעם ישראל - יש את הבעיה של רפיח, זה מחנות הפליטים הצפופים, יש שם 2 מיליון פליטים ואלפים של חמאסניקים. הם שולטים ביד רמה באזור, על הדלק שנכנס, על הסיוע ההומניטרי, על המנהרות שמתחת. כלומר, אם אתה לא ממגר את הסיפור הזה שם לא הצלחת למגר את החמאס לפי המטרות. היות ואני לא רואה שצה"ל מתכוון להיכנס לשם, יש לו בעיה אם הוא ייכנס לשם, במי הוא ירה? במי הוא יפגע? בשביל לצאת למלחמה שם זה הרג נורא". 

כשנשאל מה היה עושה ברצועה, השיב:  "אני בא ואומר את הדבר הנורא פשוט - אם זה המצב וצה"ל לא מתכוון להגיע לרפיח והוא לא יודע לפתור את בעיית הקיר הזה, זאת אומרת שלא מיגרנו. לא לעבוד על אנשים בעיניים, להגיד 'זה המצב ונצא לשלב הבא שהוא השלב של הכיתור, הפשיטות, אבל לא רק בעזה העיר אלא גם בחאן יונס'. להמשיך לאבד שם אנשים שיהרגו, שמבחינה משמעותית עוד שכונה או מאהל בחאן יונס לא יביא את הבשורה". 

"אתה צריך להבין שגם אם פגעת בתשתיות", המשיך, "אם המנהרות שנכנסות מסיני לתוך רפיח, הרי זה עניין של זמן קצר שכל זה יתמלא מחדש. ברגע שלא הורדת את הראש של החמאס ברפיח, ויש לו את המנהרות להזרים מתחת לחאן יונס, לעזה, מי שחושב שכל המנהרות בידיים שלנו ממש טועה. יש להם עוד אלפים מאיפה להיכנס ומאיפה לצאת.

"חוליות הטרור יכולות להגיע היום מרפיח דרך המנהרות מתחת לעזה, לשבת לאורך זמן, הם יתחילו לזנב בנו. כמו שעכשיו גלנט אמר, עכשיו לא לחכות, זו התוכנית, ללכת לעטוף את עזה מסביב ולא לתת להם להרים את הראש מחדש. זאת אומרת שאמנם לא הצלחנו לקפל ראשם לחלוטין אלא ניצור מצב. זה הכיוון שצריך ללכת אליו".

עוד התייחס לטענותיו לפיהן אסור להיכנס למלחמה בלבנון: "אחת הבעיות היום שמאוד מטרידות את היישובים בצפון זה נושא הטילים שפוגעים להם בבתים. ואני בא ואומר, בלי הרבה כסף, לקחת רשת פלדה שפרוסה עם גובה של 4 מטר מסביב לכל יישוב שעליו נורים נ"ט, שלפני היישוב בפריסה שלדעתי ממש לא עולה הרבה כסף, כל יישוב לעטוף והטיל שפוגע ברשת מתפוצץ לפני שהוא מגיע לבית או ליישוב. ואז אתה בעצם מגן מפני נ"ט, אתה בונה בתוך היישובים פלוגת כוננות עם נשק, עמדות נגד רדואן".

"בעזה, איפה שהיו כלי נשק, עצרו את החמאס והצילו את האנשים. לעומת זאת כיתות כוננות עם אקדחים, קרה מה שקרה. ואז אתה מקבל יישוב מוגן שמגן על עצמו, בונה את העתודה של היישובים שהייתה, חטיבות מרחביות שעומדות מאחורה. אין היום עתודה, זה רק אוסף של מוצבים שאפשר להיכנס ביניהם בלי שום בעיה, יישובים לא ממגונים. להגדיל את הסד"כ וכמובן ליצור מצב שהיישוב יכול לשמור על עצמו כולל מול נ"ט, ועדיין לא פתרנו את בעיית הרקטות".

"הנקודה היא שרקטות, ברגע שתתחיל מלחמה אזורית יפלו גם בגוש דן, ואז גם אי אפשר יהיה להגיע מהצפון לגוש דן. יהיה יותר מסוכן להיות בגוש דן מאשר בצפון. לכן צריך לחיות עם העניין הזה כמו שעוטף עזה חיו עם זה שנים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm