פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור וחבר סגל במרכז דיין לחקר המזרח התיכון, התראיין היום (שלישי) ברדיו צפון 104.5FM, והביע את דעתו בנוגע להשתלשלות האירועים בזירה הצפונית. "כבר תשעים יום שאנחנו אומרים שזה עוד מאותו הדבר. כל יום לתקוף בצורה שיטתית, לי זה נמאס, אני מקווה שלמישהו למעלה זה גם יימאס", ציין. 

אולמרט משגר עקיצה לנתניהו: "מסתבר ש־2006 הייתה הישג גדול"
שישה לוחמים נפלו באסון המשאית, שלושה נוספים בדרום הרצועה

"בשביל תושבי הצפון ובשביל החיילים שם, זו מלחמה לכל דבר", טען והוסיף: "למעלה אצלנו אומרים 'אנחנו מתמקדים בעזה ומקווים לפתרון דיפלומטי', אבל אני לא רואה שפניו של נסראללה למלחמה. לא מזהה שנסראללה רוצה מלחמה, הייתי אומר שהוא מפחד ממלחמה. פעם ראשונה הוא מורתע ומפחד יותר מאיתנו, יש לו מה להפסיד בגדול כי ישראל נמצאת במקום אחר ממה שהייתה מאז שנה, חצי שנה, היא נכונה להקריב כדי לסלק את האיום. צריך לתרגם את הדבר הזה למעשים, יותר אקטיביות בפעילות שלנו למול חיזבאללה וגם להביא כבר לסיום הסיפור הזה".

"בקצב הזה אנחנו נכנסים לשלב השלישי של המלחמה בעזה, ואומרים אצלנו במפורש שהמלחמה תימשך שנה. אז מה, שנה אנשים יהיו מפונים מבתיהם ויהיה לנו כל יום ירי של חיזבאללה לעברנו?", תהה. 

לחימת כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

עוד אמר בנושא: "באיזשהי נקודה צריך לעשות זה סוף. כשמשחקים באש כל כך הרבה זמן, גם אם שני הצדדים ממש לא רוצים מלחמה, כל יום עוד קצת ועוד קצת, בסוף אנחנו רואים הידרדרות או הסלמה. אנחנו יודעים איך זה נגמר. אם זה יגיע לשם, בואו ניזום ונחליט".