וויסאם טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל אתמול (ב') על ידי ישראל, מונה לאחרונה למפקד כוח רדואן - יחידת העילית של ארגון הטרור הלבנוני. אראל סג"ל ויריב אופנהיימר שוחחו ב־103fm עם פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין לחקר המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, אשר הביע את דעתו על האפשרות שהמערכה תתפתח גם בגבול הצפון. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אני לא מאלה שמטילים את יהבם על הסדרים מדיניים, בטח לא עם ממשלה לא מתפקדת כמו הממשלה הלבנונית, אבל ישראל מחויבת לתת לזה צ'אנס. מה שחשוב זה שהמשוואה ברורה - ישראל צריכה להחזיר את תושבי הצפון הביתה, וגם אם היא לא יכולה לפתור כרגע את האיום הטילי, את הנושא הזה, של כוחות רדואן והנסיגה לאחור, זה דבר שצריך להפוך אותו לסוג של הכרחי, וללכת על זה", קרא פרופ' רבי.

הוא המשיך: "אחרי שבעה באוקטובר, אנשים שרואים בסופו של דבר את הדברים בצורה אחרת ממני. למשל, מבינים שחמאס וחיזבאללה זה אויב אולטימטיבי וכל פשרה מדינית כזו או אחרת לא תחזיק מעמד. אני אומר את הדברים באופן עקרוני, אני מסכים שקטונתי מלשים פה לוחות זמנים לאיך עושים את הדבר הזה, אבל צריך להבין שיבוא רגע שבו צריכה להיות מלחמה עם החיזבאללה, אי אפשר להימלט מזה".

תקיפות צה"ל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

הוא הסביר כי "כל עוד לא תהיה מלחמה, תהיה התעצמות של הצד השני, ואתה ממשכן את הדורות הבאים. צריך לחשוב טקטית ולראות מה, מתי ואיפה. העיקרון חשוב בעיני. צפון ודרום צריכים בסופו של דבר לשבת עם איזשהו סוג של ביטחון ברמה הבסיסית, איך תעשה זאת אם אתה לא מגיע לאיזושהי דרך שאתה משכנע את תושבי הצפון?".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm