שישה לוחמים נהרגו אתמול (שני) כתוצאה מפיצוץ חומר נפץ במנהרה במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה. בצה''ל מתחזקת ההערכה כי מדובר באירוע בטיחות של הכוחות בשטח.

"נשמע פיצוץ גדול": פרטים חדשים על אסון המשאית ברצועה
"שמענו פיצוץ ואת הדיווחים בנמ"ר": דקות לפני פיצוץ המשאית - פרשן מעריב עם פרטים חדשים

צפו בחילוץ הלוחמים:

חילוץ הלוחמים מאסון פיצוץ חומר הנפץ במנהרה ברצועת עזה (צילום :שלומי צור)

טל לב רם, הכתב הצבאי של מעריב, סיפר ברדיו 103FM על האירועים אתמול במרכז הרצועה שבהם נפלו שלושה מהלוחמים: ""איך שיצאנו מהמתחם - שמענו פיצוץ גדול. נכנסנו למחנות המרכז, בעיקר לאל בורייג', והכול כל כך צפוף שאתה נמצא בצומת. עוד לא יודעים מה גרם לאותו פיצוץ, האם זו תוצאה מתקלה או סיבה אחרת, אבל כשיצאנו התחיל תהליך השמדה של אותו תוואי. בשלב מסוים חומרי הנפץ התפוצצו, ומה גרם לזה - אנחנו לא יודעים".

בתוך כך, מתחקיר ראשוני עולה כי בצה''ל מתחזקת הערכה שמדובר באירוע בטיחות של הכוחות בשטח, משמע, לא היה מטען או ירי של מחבלים שהפעיל את חומר הנפץ בתוך המנהרה. ישנם מספר כיוונים בהם ירי של טנק בסמוך שגרם להצתה של חומר הנפץ.

הלוחמים שנפלו הם רס"ר במיל' עמית שחר, בן 25 מרמת יוחנן; סרן במיל' דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32 מבאר שבע; סרן במיל' רון אפרימי, בן 26 מהוד השרון; רס"ר במיל' רועי אברהם מימון, בן 24 מעפולה, ששימש פרמדיק; ורס"ם במיל' עקיבא יסינסקי, בן 35 מרמת גן; הלוחמים שירתו ביחידת יהל"ם, מלבד עקיבא - ששירת בגדוד הנדסה 8173 בחטיבת עציוני.