שישה לוחמים נפלו אתמול (שני) ברצועת עזה כתוצאה מפיצוץ חומר נפץ במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, ושמונה אחרים נפצעו. מממצאי התחקיר הראשוני שערך צה"ל עולה כי מערכת החבלה הופעלה כתוצאה מירי הפגז של הטנק. הפגז ככל הנראה פגע בעמוד, שהביא לפתיל הרועם של מערכת החבלה לפעול וכתוצאה מכך לפיצוץ. בדיקות נוספות של אנשי המקצוע מתבצעות כעת להבנת האירוע, שעודנו מתוחקר.

עכשיו אפשר לספר: אלו המכות הקשות שספג נסראללה מתחילת המלחמה
בלינקן דרש, בקבינט נרתעו: התנאי של ישראל להחזרת העזתים לצפון הרצועה

בצה"ל אומרים כי מבדיקה ראשונית עולה שהאירוע התרחש במהלך היערכות להשמדת פירי מנהרה ופריסה של אמצעי חבלה. המרחב היה מוכן לפיצוץ על פי התכנית להשמדת תוואי המנהרות. מירב הכוחות יצאו מהמרחב, ונשארו בשטח כוחות הנדסה לטובת הפעילות וכוחות אבטחה. 

בשלב זה, טנק זיהה אויב ושיפר את מיקום הירי, כך שלא יסכן כוחות. הטנק ירה לעבר היעד, ומערכת החבלה של הנפץ התפוצצה מיד עם ירי הפגז.

חילוץ הלוחמים מאסון פיצוץ חומר הנפץ בעזה (צילום: שלומי צור)
חילוץ הלוחמים מאסון פיצוץ חומר הנפץ בעזה (צילום: שלומי צור)

הפיצוץ הלא מתוכנן התרחש כחצי שעה לפני המועד המתוכנן, בשלבים האחרונים של הכנת המרחב. בצה"ל מציינים כי כל הנפגעים אותרו במקום.

חילוץ הלוחמים מאסון חומר הנפץ במרכז רצועת עזה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

המשימה - לייצר מצב ביטחוני אחר בצפון

לאחר החיסול של מפקד כוח רדואן, תגובת חיזבאללה עלתה היום מדרגה: מתקפה נרחבת של ירי טילים, רקטות וכטב"מים בוצעה הבוקר לעבר הצפון, כאשר אזעקות הופעלו ב-26 ישובים. בתוך כך נרשמה פגיעה בבסיס המפקדה הראשית של פיקוד צפון בצפת (בסיס דדו).

בצה״ל אומרים כי הפגיעה בפיקוד הייתה מאוד שולית והחולייה ששיגרה את הכטב"מ חוסלה ביחד עם מספר כטב"מים נוספים. 

במהלך היום היה כטב"מ אחד שפגע בשטח ישראל, שני שלא התפוצץ וכמה בודדים שיורטו.

בצה"ל מדגישים כי העצימות במרחב הצפוני עלתה וכי משימת הצבא בצפון היא לייצר מצב ביטחוני אחר.