המתיחות בצפון בעיצומה: ישראל ממשיכה במדיניות הסיכולים הממוקדים בלבנון, כאשר אתמול היה זה בכיר במערך הכטב"מים שחוסל בהלוויית מפקד כח רדואן וויסאם טוויל. ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטינים במרכז דיין אונ' ת"א, הסביר הבוקר (שני) בשיחה עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון 104.5FM, כי "לבנון ספגה בשבועות האחרונים את הפגיעות הכי קשות מתחילת המלחמה והשאלה היא מה נסראללה יעשה עכשיו".

מדד העוצמה 2024: ישראל ואיראן בין 20 המדינות החזקות בעולם - מי דורגה גבוה יותר?

"מי שמכתיב את הקצב עכשיו זה דווקא ישראל", אמר מילשטיין בפתח דבריו. "אני חושב שמי שנמצא כאן בדילמה זה בעיקר נסראללה - הוא זה שספג בשבועות האחרונים את הפגיעות הכי קשות מתחילת המלחמה והשאלה היא מה הוא יעשה עכשיו. האם הוא רוצה להמשיך לחמם את הגזרה? כך, הכדור חוזר למגרש הישראלי. האם אנחנו רוצים שכך תסתיים המלחמה? עם סוף פתוח ומאוד לא ברור? או שישראל רוצה לשנות את המשוואה? אני חושב שאם אנחנו באמת רוצים לשנות את המציאות האסטרטגית, אנחנו נצטרך לחמם את הטמפרטורות בגבול. אחרת לא ישתנה שם שום דבר ואבוי לנו אם נשאיר את המציאות כמו שהיא עכשיו".  

בהתייחס לדיווחים על החשש מניסיון של חמאס להבריח חטופים לסיני, אמר: "יש דיווחים בתקשורת על ניסוי להוציא חטופים לסיני ושם להבריח אותם למקומות אחרים. אני לא שולל את זה, אבל אני מקווה מאוד שיש לנו אחיזה מודיעינית טובה מספיק - זה הכי חשוב כרגע. זאת סוגיה אסטרטגית חשובה מאוד עבור ישראל".

עוד אמר בהמשך והוסיף: "בשתי הזירות כרגע התמונה עגומה. אנחנו בסוג של סיפור פתוח ואנחנו לא מכירים את הזמנים. הדרום מדאיג אותי יותר כי שם הצבנו רף גבוה מאוד של יעדים. אם אנחנו לא נמשיך לתמרן קרקעית, המשמעות בפועל היא שחמאס תכריז בקרוב שלא ניצח, אבל שרד את המלחמה. מערכה פתוחה אני לא יודע כמה יכולה להימשך. זה חמור מאוד מבחינת ישראל". 

לסיום, ביקש לציין כי "הציבור הישראלי מוכן להקריב הרבה עבור מערכה עם יעד ברור, אבל לא בטוח שהוא מוכן להיות במלחמת התשה שיכולה להימשך גם שנים. השאלה פה היא מה רוצה ישראל ועד כמה נחושה ישראל. אני חוב שישראל צריכה להתעקש ולדבר בשפה של מזרח תיכון, חייבים להראות רציניות. לכן, יש פה משקל אדיר לשיח הציבורי ותקשורתי של העלאת סימני שאלה מול מקבלי ההחלטות - גם לנו יש 'סיי' במלחמה הזאת".