מלחמת חרבות ברזל: מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקר אתמול (שלישי) בישראל בפעם החמישית מאז פרוץ המלחמה, בצל החשש בוושינגטון מפני התקלחות רב זירתית במזרח התיכון. עיתון הוושינגטון פוסט דיווח כי גורמים בבית הלבן ובמחלקת המדינה ממשיכים לשאת את עיניהם להסלמה בגבול הצפוני של ישראל.

בדרך לרפיח: המבחן האמיתי של ישראל נמצא מעבר לפינה
בליכוד עונים לבלינקן ומבהירים: "נעודד הגירה מרצון של עזתים"

לדברי הגורמים, החשש המרכזי הוא מפני מתקפה יזומה ונרחבת של ישראל על חיזבאללה, שעלולה לגרור את האיזור כולו למערכה. "הסיכון שישראל תיזום מתקפה שאפתנית לא נעלם לרגע", העריך אחד הגורמים ששוחח עם העיתון. "ההחלטה להוציא אלפי חיילים מרצועת עזה תאפשר לישראל להעביר משאבים למערכה בצפון".

תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, לאחרונה גורמים ישראלים הצהירו בפני כלי תקשורת בעולם כי הקרבות ברצועה עברו לשלב אינטיסיבי פחות. עם זאת, המסר שמועבר לציבור בארץ מדבר על כך שישראל עדיין לא עברה לשלב הבא במלחמה, כשגם שר הביטחון יואב גלנט אמר זאת. 

בתקשורת האמריקאית פורסם מאמר שטוען כי הדבר נועד על מנת לשרת את האינטרסים הישראלים לטווח הארוך. "ישראל חייבת לשמור על רמה מסוימת של לגיטימציה בינלאומית, במיוחד אם היא רוצה לשמור על תמיכתה של ארצות הברית", נכתב.

עוד צויין: "המסר הכפול בא לידי ביטוי בצורה הברורה ביותר ביום שני, כאשר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, אמר בראיון לניו יורק טיימס שהמלחמה נכנסה לשלב חדש, כשישראל מורידה את כוחותיה, מתמקדת באזורים הדרומיים של עזה ומפחיתה את מספר התקיפות האוויריות. אבל בהופעותיהם בפנים הארץ, התמקדו במסר אחר. בתדרוך היומי שלו בעברית ביום שני בלילה, תא"ל הגרי  אמר לניו יורק טיימס שהמטרה של פירוק חמאס נותרת בעינה".