עיתון אלאח'באר הלבנוני המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה פרסם היום (חמישי) כי חיסולו של הבכיר בכוח רדואן וויסאם א-טוויל, בתקיפה ישראלית בחירבת סלם שבלבנון, בוצע באמצעות מטען חבלה ולא כטב"ם כפי שנטען.

אחראי לירי למירון: בכיר בכוח רדואן בחיזבאללה חוסל בדרום לבנון | תיעוד החיסול
רגע לפני הלוויית מפקד כוח רדואן: בכיר חיזבאללה נוסף חוסל

על פי הדיווח המטען הוטמן ברכב סמוך לביתו של א-טוויל וטרם נקבע האם הופעל באמצעות אות ששידר כטב"ם או בדרך אחרת. כמו כן, מדווח העיתון כי לפני שבועיים נתפס "סוכן" ליד ביתו של נביה ברי, ראש תנועת אמל השיעית, עם ציוד מתקדם. הוא הזדהה כעובד עבור חברת תקשורת אמריקאית.

משמעות ההודאה של עיתון אלאח'באר בפרטי האירוע היא לא עניין של מה בכך, שכן גורם המזוהה עם חיזבאללה מודה למעשה בפה מלא שארגון הטרור פרוץ בפני המודיעין הישראלי, וישראל הגיעה עד למרחק נגיעה מבורג מרכזי מאוד במערך הצבאי של חיזבאללה והצליחה לחסל אותו. 

בתוך כך, עם התחממות הגזרה בגבול הצפוני והגברת התקיפות של ישראל, ארגון הטרור חיזבאללה פרסם אמש הודעה בתקשורת הצבאית, ובה טען כי ישראל מפעילה רשת ריגול בלבנון.

"האויב הישראלי ממשיך לחפש חלופות לאיסוף מידע על ההתנגדות ועל מקום הימצאותם של לוחמיה בכפרי הדרום", נכתב בהודעה, "במיוחד לאחר שאיבד חלק גדול מיעילותם של מכשירי ההאזנה והריגול שהותקנו באתרי הגבול שלו עקב התמקדות והשמדה על ידי ההתנגדות".

"בהקשר זה, האויב הישראלי פונה ליצירת קשר עם חלק ממשפחותינו המוערכות ממספרי טלפון שנראים לבנוניים, הן באמצעות רשתות נייחות והן באמצעות רשתות סלולריות, במטרה לברר על חלק מהאנשים, היכן שלהם ומצבם של חלק מהבתים".

בהמשך נכתב: "בתקשורת אלו, האויב מתחזה למספר דמויות: לעיתים כתחנות המזוהות עם כוחות ביטחון הפנים באזורי הדרום, לעיתים כמרכזים לביטחון הכללי הלבנוני, ולעיתים מתחזה לסוכנויות סיוע המספקות סיוע ודברים אחרים. המתקשר, המדבר במבטא לבנוני קול, מבקש לקבל מידע על בני משפחתו של המתקשר ומיקומם, או נתונים שונים הקשורים לסביבה, במסווה של גילוי דאגה וביקש להגיש סיוע. האויב מנצל מידע זה כדי לאמת את נוכחותם של האחים מוג'אהדין בחלק מהבתים שאליהם הוא מתכוון לכוון".