שלושה מחבלים חוסלו היום (שישי) לאחר שחדרו להר חברון. לאחר שתחילה, סדר האירועים לא היה לגמרי ברור, כעת התמונה מתבהרת, והשתלשלות האירועים הדרמטית נחשפת. בתוך כך, המחבלים שביצעו את הפיגוע הם מחמד עראפת אבו גחישה,  בן 16, תושב אידנא, עודי אבו גחישה, בן 16, תושב אידנא ואסמאעיל אבו גחישה, בן 19, תושב אידנא. השלושה ללא מעצרים קודמים או רקע ביטחוני.

"באו לעשות טבח": שלושה מחבלים חוסלו בהר חברון, ביישוב מדברים על נס
לאחר המתקפה הנרחבת בתימן: המערב במסר לציר רוסיה-איראן

בעקבות אינדקציה על הגדר ההיקפית במרחב אזור התעשייה של היישוב אדורה בחטמר יהודה, חייל צה״ל במילואים של גדוד ההגנה המרחבית ביישוב קפץ למרחב לבדיקה. בעת פטרול הסייר במרחב וזיהוי החתך בגדר, הסייר נפגע מירי המחבלים ותוך כדי חילוץ לאחור הוא הכריז בקשר על ההתקלות ועל חדירת המחבלים ומקפיץ את יתר הכוחות. 

בשלב זה, כוחות רבים קפצו ופתחו במרדף אחר המחבלים, בפיקוד של מחט יהודה, אל״ם ישי רוזיליו. תוך כדי סריקות במרחב הגדר ההיקפית ליד מיקום החדירה, גדוד המילואים 5060 אשר גם מגן בגזרת יהודה וקפץ לסריקות, נתקל במחבלים שלא הצליחו לעבור את יתר מרכיבי הביטחון האזרחיים של היישוב ומחסל את שלושתם. 

למעשה, המחבלים נתקעו בין הגדר ההיקפית של אזור התעשייה לבין הגדר התלתלית ולא הצליחו לעבור אותה. שם נתקלו בכוח צה"ל במילואים ולאחר חילופי אש חוסלו. על המחבלים אותרו נשק מסוג M16, גרזן, סכינים ובקבוקי תבערה.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]