דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי ערך אמש (שישי) ריאיון לערוץ "אל-חורה" הערבי, המשודר מארצות הברית, ואמר כי תושבי צפון רצועת עזה יורשו לחזור לבתיהם "לאחר שיהיו תנאים מתאימים לכך". לדבריו של הגרי, ישראל ממשיכה לפרק את היכולות של חמאס וחיסלה עד כ-9,000 מחבלים ופגעה ביכולות הצבאיות של ארגון הטרור, וכי אין כל כוונה להכריח את העזתים לעבור למדינות אחרות.

כמו כן, התייחס גם ללחימה בצפון כנגד ארגון חיזבאללה ואמר כי "ב-8 באוקטובר נסראללה בחר להצטרף למלחמה בתמיכה בחמאס, אך בשם איראן. מי שמשלם את המחיר הם תושבי דרום לבנון".

 

בהצהרה היומית שנשא הגרי בשבת שעברה, הכריז כי צה"ל השלים את פירוק המסגרת הצבאית של חמאס בצפון הרצועה. עוד פירט דובר צה"ל כי במהלך הלחימה עשה חמאס שימוש בתשתיות אזרחיות ובאוכלוסייה בלתי מעורבת, והכריז כי פירוק ארגון הטרור מורכב מחמישה יעדים: חיסול המפקדים, טיהור המרחב ממחבלים, איסוף מודיעין בשטח, איתור והשמדת רקטות והשמדת היכולת התת-קרקעית של ארגון הטרור. בהמשך, הדגיש הגרי כי הלחימה תימשך במהלך שנת 2024. לדבריו, "אנו עובדים להשגת מטרות המלחמה - פירוק חמאס והמשך המאמצים להשיב את כל החטופים. במקביל, אנו בונים מרחבי הגנה כדי להחזיר את התושבים הביתה בביטחון".