הסיוע האמריקני בשטח: גורמים אמריקנים מסרו לעיתון הניו יורק טיימס כי ה-CIA אוסף מידע על מנהיגי חמאס ומיקום החטופים ברצועת עזה ומספק אותו לישראל. לפי אותם גורמים, וושינגטון הגבירה את איסוף המידע מהאוויר על ידי גידול משמעותי בשעות הטיסה מעל הרצועה, וביירוט שיחות טלפון בין מנהיגי הארגון.

עוד מסרו הגורמים כי על פי הערכות, מנהיג חמאס יחיא סינוואר מסתתר בעומק האדמה, ברשת המנהרות של ארגון הטרור מתחת לח'אן יונס שבדרום רצועת עזה. כמו כן, הם מאמינים כי הוא מוקף בבני ערובה המשמשים כמגנים אנושיים, מה שלטענתם, מסבך עוד יותר את המבצע הצבאי כדי ללכוד אותו או לחסלו. 

יחיא סינוואר (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
יחיא סינוואר (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

הדירה שהופצצה ברובע הדאחייה בביירות, לבנון (צילום: רשתות ערביות)
הדירה שהופצצה ברובע הדאחייה בביירות, לבנון (צילום: רשתות ערביות)

על פי העיתון האמריקני, מיד לאחר המתקפה של חמאס בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, דרש מסוכנויות המודיעין להקים צוות משימה ולהגביר את איסוף המודיעין על בכירי ארגון הטרור. במקביל, דווח כי ארה"ב לא  העבירה לישראל מודיעין שתרם לחיסולו של בכיר החמאס, סאלח אל-עארורי בביירות.

במקביל, גם ה-FBI ומשרד המשפטים האמריקני הגבירו את המאמצים במצוד אחר בכירי חמאס, זאת על ידי חקירת אזרחים אמריקנים החשודים במימונו של ארגון הטרור. על פי הניו יורק טיימס, לפני המתקפה של ה-7 באוקטובר חמאס היה בעדיפות רביעית, כלומר מעט משאבים הוקדשו לאיסוף מודיעין אחר הארגון, וכעת לאחר שפרצה המלחמה, חמאס קפץ למקום השני ברשימת סדר העדיפויות. העלאת רמת העדיפות מספקת מימון נוסף לאיסוף המודיעין אחר הארגון, ומגדילה גם את טווח הפעולה של ה-CIA.