השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר התייחס הבוקר (ראשון) ללחימה בצפון ואמר כי "מי שחושב שנגיע עם החיזבאללה להסכם חי בסרט". בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5 הסביר כיצד צה"ל צריך לפעול מול ארגוני הטרור בלבנון.

בפתח השיחה אמר: "חיילי צה"ל הגיבורים שלנו נלחמים ועושים את העבודה, ואני חושב שכל עם ישראל עומד מאחוריהם. חבר'ה לא למדתם שכשיש צבא של אויב ומתנהג כאויב - לא למדתם שהם לא אספו את כל התחמושת הזו בשביל לכוון את התנועה? מה שצעקתי על הדרום נכון גם לצפון. חיזבאללה לא התחמש בשביל לכוון את התנועה. שלא נתבלבל ונשאיר את זה לדור הבא - זו המשימה שלנו. אנחנו עושים הכל בשביל להחזיר את החטופים, ואני אומר את הדברים למשפחות החטופים - יש לנו אחריות לכל הציבור, ואני מזכיר שבעקבות לחץ על ישראל עשינו את עסקת שליט - החזרנו חייל הביתה, אבל שחררנו רב מרצחים. על הידיים של סינוואר יש 2,000 נרצחים לפחות". 

עוד הוסיף: "יש הדלפות מגמתיות מהקבינט. יש מי שדואג להאזין וכל הזמן לחפש להציג את הדברים ברוח שלילית. אני שואל שאלות, אני לא מתבייש בזה, זה התפקיד שלי. אני מדבר עם מח"טים, ובא עם חומרים. בסופו של דבר, אתה נמצא בקבינט בכדי להשפיע. לא הייתי רמטכ"ל או ראש פיקוד, אבל אמרתי שחמאס לא מורתע וזלזלו. אני מציע להפסיק עם היהורה הזו, זה מה שהביא לנו את ה־7 באוקטובר. אני חושב שראש הממשלה בסופו של דבר צריך לקבל את ההחלטה באיזו דרך הוא מעדיף ללכת - של גלנט או גנץ, או לדרך שאני אומר. אתה רואה שלחבלים יש כסף, יש ווילות, יש מכוניות יוקרה. זה לא עוזר - מספיק עם הקונספציה הזו. אנחנו לא יכולים להיות בשקט". 

כשנשאל כיצד המדיניות שלו באה לידי ביטוי בשטח אמר השר: "הימין מלא מלא בא לידי ביטוי - בחלקת האלוהים הקטנה שלי, והיא לא קטנה. מה עם מאות כיתות כוננות? היה מי שסגר את כיתות הכוננות האלה, ואני בחודשיים האחרונים - 900 כיתות כוננות שפתחנו זה פשוט מספר מדהים. 70 אלף אישורים לאקדחים, זה מציאות של שנים של עבודה. מדיניות משטרת ישראל בכל הקשור להסתה - עוצרים באותו הלילה. אלו דוגמאות. קח את המשטרה - אין מחלוקת שהמשטרה התגלתה בשיא היכולת שלה, ובשיא תפארתה. יש שינויים, אבל זה עדיין לא מספיק".

בהמשך הריאיון התייחס למצב בצפון, וטען: "אני לא רוצה להשלות אף אחד - מי שחושב שנגיע עם החיזבאללה להסכם חי בסרט. לא לשקר לציבור - המלחמה עם חיזבאללה תהיה כואבת, אבל אין לנו ברירה. מה שהולך כברווז ונראה כמו ברווז הוא ברווז באמת - מי שהולך כמו אויב הגיע הזמן שניקח אותו ברצינות ונבין שהוא אויב. ביום שאני אראה שאני לא משפיע אני אקום ואלך לאופוזיציה לבנות חלופה. כרגע אני כן משפיע, ואני משפיע בשביל שאף אחד לא יתבלבל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"אני נמצא שם בכדי לתת לאנשים להגן על עצמם. אני ישן בערך 3 שעות בלילה, ו־21 שעות אני עובד בכדי שיהיה כאן אחרת. אני עובד קשה בכדי שאנשים ישנו את הראש. בלי מלחמה חבל לכולנו על הזמן - זו עמדתי, וזו התפיסה שלי ואני מקווה שכולם יבינו את זה, ואף אחד לא יתבלבל. מישהו יכול להיות ערב שבעוד שנה וחצי הם לא יתפסו אותנו ביום רגיש וינסו לעשות את מה שעשו לנו בדרום? אנחנו לא יכולים שלא לעשות להם סיכולים ממקודים לילה לילה. מה צריך לעשות? להפסיק עם האשליות שהסדר מדיני יוביל אותנו לאן שהוא".

על עניין הנציבה קטי פרי אמר: "היא עוזבת, ואין לי שוםן עימות ושום וויכוח. אני רוצה לאחל לה בהצלחה. ברור שאני לא באתי למשמרת הזו בשביל לעשות ווי. אני באתי לשנות את הדברים, ואני אמרתי את זה מתחילת הדרך - נגמרו הימים של הקיטנות, של חדרי הכושר, ושל הפינג פונג. היום המדיניות השתנתה למרות שהיו כמה תקלות. אני מקווה שבעזרת השם ניצב קובי יעקובי יבחר פה אחד על ידי הממשלה, ואני מקווה שהוא יוביל אותנו למדיניות שאני מכוון עליה". 

על התקציב אמר השר בן גביר: "הישגנו הישגים ענקיים בתקציב השוטרים. המלצה לכולם - תתגייסו למשטרה! זה טוב וחשוב. אנחנו עשינו כל מיני זכויות, ומשרד האוצר רוצה לקחת אותנו אחורה. אני אמרתי לסמוטריץ ואני אומר לו את זה גם היום: אל תלך שבי אחר פקידי האוצר. באים אליי מהאוצר ואומרים לי לקצץ בימ"מ. לקצץ בימ"מ? אני רוצה להכפיל אותם פי שתיים. תראה את השר וסרלוף, הוא עושה עבודה מצוינת ודווקא אצלו? רוצים לא לאפשר לאנשים לחזור לדרום ולצפון? אני אומר לחברי בצלאל סמוטריץ - אל תיפול בקונספציה".