פרטים חדשים: התקרית בהר דב, בה חוסלו הלילה (ראשון) ארבעה מחבלי חיזבאללה, מתרחשת אחרי חצות, תוך ניצול של תנאי מזג האוויר החורפיים ששוררים באותה העת בגזרה. גזרת הר דב היא אזור התגוששות ידוע בין ישראל לחיזבאללה, וההנחה היא שבארגון השיעי בחרו לבצע פעולה דווקא באזור הזה כדי להגיע להישג דווקא נגד מטרה צבאית מובהקת ולא אזרחית.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כוח הסיור הצה״לי הותקל בשטח על ידי המחבלים, ובמקום התפתח קרב בסופו הרגו הלוחמים ארבעה לוחמי חיזבאללה. האירוע הנוכחי נבלם בזכות פעולה טובה של הכוח, אולם ההחלטה הטקטית של חיזבאללה לנקוט בניסיון לייצר פיגוע חדירה בשטח ישראל מהווה ניסיון של ארגון הטרור להפתיע ולאתגר את קווי המתאר הנוכחיים של הלחימה בגבול הצפון. מדובר בהוכחה נוספת לכך שבחיזבאללה מחפשים דרכים נוספות להפתיע את ישראל, בנוסף לירי הנ״ט והרקטות שהפך בחודשים האחרונים לשגרת הלחימה בצפון. בראשית המלחמה נרשמו יותר אירועים שבהם מחבלי חיזבאללה ניסו לעבור את הגדר ולחדור לשטח ישראל לעומת השבועות האחרונים, כך שהאירוע בהר דב הוא אמנם חריג אך לא מהווה תקדים במלחמה הנוכחית.

במערכת הביטחון מציינים שתוצאות התקרית הנוכחית – בה ניסה חיזבאללה להפתיע את ישראל וסיים עם הרוגים לארגון הטרור – מצטרפת לפגיעה הקשה שמסבות הפעולות האחרונות של ישראל בלבנון. הפטרול שנתקל אתמול במחבלים הצליח למעשה למנוע מהמחבלים להגיע למוצבי צה״ל, ובכך מנע פוטנציאל לאירוע קשה יותר.

מבחינה אסטרטגית, בישראל לא מופתעים מכך שחיזבאללה ניסה להוציא לפועל פיגוע משמעותי דווקא בגזרת הר דב. בפעולות האחרונות ישראל סימנה שהיא מוכנה ״לעלות מדרגה״ ולחסל בכירים, בינתיים עדיין בעיקר בגבולות הגזרה של העימות בדרום לבנון. מנגד, נראה שחיזבאללה נתקל בקשיים אופרטיביים להוציא לפועל פעולות חריגות יותר, אולם הוא עדיין מצליח להטריד את ישראל ולמנוע את חזרת תושבי הצפון. בהיבטים הטקטיים היתרון הישראלי בא יותר ויותר לידי ביטוי, אך ברמה האסטרטגית הדילמה הישראלית כיצד לפעול בלבנון נותרה בעינה, שכן ברור שהמצב הנוכחי לא יוכל להימשך לאורך זמן והמצב ששרר בגבול ערב הטבח בדרום לא יחזור.