שבר שתיקה של שבוע: בצל המשך הלחימה בצפון, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ערך היום (ראשון) נאום לעיני תומכיו. "אחרי מאה יום ישראל לא הצליחה להשיג את היעדים המוצהרים והלא מוצהרים שלה במלחמה", טען בפתח דבריו. 

ישראל מכתיבה את הקצב: מעכשיו נצטרך להעלות את הטמפרטורות בצפון | פרשנות
העיתוי קריטי: המערכה בצפון תתרחב כעת? "עדיף לתכנן מכה עוצמתית"

"ישראל לא הצליחה לחסל את 'ההתנגדות', אפילו לא את ממשל חמאס. כל האזורים שפונו מצפון הרצועה מנוהלים כיום בידי ממשל חמאס. האויב לא הצליח לעצור את הרקטות, אפילו מצפון עזה. הישראלים אומרים שאחרי 100 יום ישראל שקועה בכישלון, ויש מי שמשתמש בביטוי 'בור עמוק' שממנו מנהיגיה לא יודעים איך לצאת. מה היא השיגה ב-100 ימים מלבד הרג? היא לא הצליחה להשיג אפילו דימוי של ניצחון. ראש הממשלה והרמטכ"ל מנסים לדבר על כמה מהמטרות הטקטיות הרגילות במלחמה, כמו השמדת מנהרה והרג של 'לוחמי ההתנגדות'. אבל זו לא הכותרת של המלחמה", הוסיף. 

הרס בעזה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
הרס בעזה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עוד טען כי "מחצית מהעם הישראלי סובל מטראומה נפשית וזקוק לטיפול פסיכולוגי, המשק נמצא במצב של שיתוק בנוסף לחקלאות ולתיירות. מה שקורה בים האדום היווה מכה קשה לכלכלה של ישראל שתדמיתה נחשף בעולם, בבית הדין בהאג. אזרחי ישראלים בטוחים שנתניהו והממשלה שלו לא כשירים וצריך להחליף אותם". 

בהמשך גינה את המתקפה של הקואליציה נגד החות'ים וטען כי היא "מייצגת טיפשות אמריקנית ובריטית. בזמן שהאמריקאים קוראים שלא להרחיב את המלחמה, הם מרחיבים אותה. התוקפנות האמריקאית תוביל להמשך פגיעה בספינות ישראליות ובספינות שעושות את דרכן לעבר ישראל, ותפגע בשיט בים סוף - שיהפוך לשדה קרב. זו טיפשות בפני עצמה.

"האמריקאים איימו על לבנון שאם הלחימה בדרום לבנון לא תיעצר, ישראל תפתח במלחמה. ההפחדות שלכם לא יעזרו, לא היום ולא מחר ולא בשום יום.  לא תהיה הפסקת לחימה כל עוד הלחימה נמשכת בעזה. מי שצריך לפחד ממלחמה זאת ישראל. אנחנו מוכנים למלחמה עם ישראל כבר 99 ימים ולא מפחדים ממנה, נילחם ללא גבולות".