התקרית בהר דב, בה חוסלו הלילה (ראשון) ארבעה מחבלים שחדרו משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, אירעה זמן קצר לפני השעה 03:00, כאשר לוחמים מגדוד 7006 של חטיבת המילואים 9 יצאו לסיור יזום במרחב הצפוני של הר דב כחלק מהיערכות לתרחיש של חדירת מחבלים. תנאי מזג האוויר היו קשים והיה גשום וערפילי. 

רגע לפני התביעה של דרום אפריקה, נחשף עכשיו מי הגיע לשם לסבך את ישראל
הממשלה אישרה: ההלכה של אהרן ברק תבוטל

כוח בפיקוד הסמ"פ ביצע משימה סטטית ולאחר מכן תוך כדי תנועה נתקל בחוליית מחבלים שפתחה באש לאחר שחדרה לשטח ישראל במרחק של מאות מטרים מהגבול. מדובר בשטח מורכב מאוד של סבך ובולדרים. הלוחמים השיבו בירי לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

למרות הדיווחים הבוקר, מדובר בשלושה מחבלים, שהיו חמושים מכף רגל ועד ראש ברובי קלצ'ניקוב, מחסניות, רימונים וטילי נ"ט לטווח קצר. הלוחמים הסתערו וחתרו למגע. במקביל להיתקלות, בוצע ירי ארטילרי של תותחנים לבידוד המרחב. חמישה לוחמים, בהם הסמ"פ, נפצעו מרסיסי רימונים שזרקו המחבלים, והתפנו במצב בינוני (2) וקל (3) לבתי החולים רק לאחר חיסול המחבלים בתום הקרב.

השיחה בקשר - רגע חיסול המחבלים בהר דוב. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בצה"ל עדיין לא יודעים אם מדובר במחבלים של חיזבאללה.

רובי הקלצ'ניקוב והמחסניות של המחבלים שחוסלו בהר דב (צילום: דובר צה''ל)
רובי הקלצ'ניקוב והמחסניות של המחבלים שחוסלו בהר דב (צילום: דובר צה''ל)

סגן-אלוף במיל' טל, מפקד גדוד 7006, על חיסול המחבלים בהר דב. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

באזור התקרית, בגלל תוואי השטח, אין מכשול פיזי משמעותי אך יש מערכות לזיהוי ואיתור. לפני התקרית הייתה התראה על תנועה חשודה. בגלל שהירי בוצע על סיור בתנועה, ההערכות בצה"ל הן שהמחבלים ניסו להגיע בחסות מזג האוויר לאחד ממוצבי צה"ל באזור, אך תוכניתם  נגדעה על ידי פעולה חדה של הכוח.