הרמטכ״ל לשעבר אביב כוכבי התייחס היום (שני) לראשונה למלחמה, ולקח אחריות על המחדל: "לוקח אחריות על מחדל ה-7 באוקטובר. שואל את עצמי מה יכולנו לעשות אחרת".

כוכבי בהר הרצל במסגרת טקס אזכרה לחללי הל"ה והוסיף: שבעה באוקטובר הוא אירוע מזעזע ומכונן כאחד, שמחייב ברור עמוק ותחקירים נוקבים. האירוע יצטרך להיבחן מכל הזוויות, בכל התחומים ובראייה רב שנתית, ובתוך כך כמובן, גם התקופה בה פיקדתי על צה"ל. אני אחראי להחלטות ולפעולות שנעשו בצה"ל בתקופתי כרמטכ"ל, ואני שואל את עצמי ללא הרף מה יכולנו לעשות אחרת".

"זה אירוע שמחייב תהליך למידה ותחקירים מקצועיים ויסודיים, שיצטרכו להביא בחשבון הסתכלות רחבה וכוללת, ברור עובדות שעדיין חסרות, שקלול פרטים מסווגים, והסקת מסקנות מנומקות, נוקבות וריאליות. נצטרך לבחון מחדש את תפיסת המלחמה והבטחון ויחד איתה את תפיסת השלום וההסדרים. זאת לא מלחמת הקוממיות, אך נצטרך להגדיר ולקומם מחדש את היעדים הלאומיים ואת סדר עדיפותם, ולזכור שהביטחון הוא תנאי ראשון והכרחי לקיומנו כאן", המשיך.

כאמור, מאז פרוץ המלחמה שמר כוכבי על שתיקה תקשורתית. לפני חודשיים נודע כי כוכבי קיים בין התאריכים 6-11 בנובמבר ביקור בבריטניה במסגרת מאמצי ההסברה של מדינת ישראל, כאשר את הביקור יזמו משרד החוץ ושגרירות ישראל בלונדון.