אלון נמרודי, אביו של תמיד נמרודי בן ה-19 שנחטף לרצועת עזה, שוחח עם היום (שני) בן כספית וינון מגל ברדיו 103fm על השהות שלו בברלין לקראת מפגש עם ממשלת גרמניה, ועל המפגש שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כשבועיים: "הוא אומר שיש נכונות לשלם מחירים כבדים", והוסיף: "אני מצטער, אני מתקשה להאמין לרוב מנהיגנו".

אביו של תמיר שנחטף לעזה: "בבקשה, אל תשכחו את החיילים החטופים"
חן גולדשטיין אלמוג, ששוחררה מהשבי, חושפת: זה מצבם המקומם של החטופים בעזה

לשאלה האם הממשלה צריכה להפסיק את הלחימה ולשחרר מחבלים עם דם על הידיים, השיב אלון: "אני לא איש צבא, אני לא מקבל החלטות, אפשר לעשות הרבה מאוד דברים, תקראו בין השורות, אפשר לעשות הרבה דברים בלי לדבר ביוהרה".

"אני לפני שבועיים נפגשתי עם ביבי ושאלתי אותו את השאלות, והוא אומר שיש נכונות לשלם מחירים כבדים. הוא אמר, לא אני אמרתי" מספר בתשובה לשאלה. "אני מצטער, אני מתקשה להאמין לרוב מנהיגנו. הם אומרים מה שהם רוצים לשמוע. גם ביבי רוצה להחזיר את הבנים, הבנות הביתה, השאלה באיזו דרך, באיזה מצב ובאיזה שלב. החשיבות העליונה והחוסן שלנו כמדינה זה קודם כל להחזיר את החטופים - מה נעשה אחר כך? יש לנו הרבה מאוד יכולות. כשרוצים יכולים, ועושים, לא דיבורים".

תמיר נמרודי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
תמיר נמרודי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

על תמיר הוא סיפר, כי אות החיים האחרון שקיבל ממנו היה בשבעה באוקטובר: "מעבר לזה שום דבר. כולל סרטוני הווידאו שפרסמו החמאס, שהוא הוצא בריא ושלם מבסיסו ונחטף בריא ושלם. מעבר לזה גם לא אמרו לנו עליו שום דבר".

"תמיר הוא מש"ק החינוך של היחידה, ונחטף באותו בוקר יחד עם שני חבריו שלצערנו לפני כחודש מצאו אותם מתים במנהרות. נער מקסים, חכם, מצחיק, שנון", סיפר על בנו.

על הסרטונים שפרסם חמאס של החטופים, אמר: "זה עושה כווץ גדול בלב. גם מתוך הפרופגנדה הטהורה והמזעזעת שלהם, הייתי שמח לשמוע גם את הקול של הבן שלי, והייתי שמח לדעת גם ששלושת החטופים האלה שהסרטון שלהם פורסם, צולם אתמול ולא לפני חודש ולך תדע מה קרה. מאחל לבריאותם, לשלומם. אין ערובה לשום דבר לצערנו בכל מה שקורה ב־101 הימים הנוראיים האלה".

הגיע הזמן לעשות את העסקה הגדולה - הכול תמורת הכול?
"העסקה הייתה צריכה להיעשות לפני 101 ימים. כך שזה לא הגיע הזמן, הזמן היה, עבר וכל יום שחולף הוא קורע את הלב. אין זמן, החול נגמר מזמן. אי אפשר למשוך את זה. אני יודע שאין הצעה קונקרטית, יש רעיון, אבל יש גם לנקוט עמדה. להיות תקיפים ולנקוט עמדה, אפשר לנהל דברים בשקט ולעשות מו"מ במקביל. אני לא איש צבא ואני לא מדינאי, אני לא יודע מה נכון לעשות אבל הכי נכון לעשות זה להחזיר את כולם מיד. בוא נשאיר את הדרישות שלהם בצד, יש דרישות שאנחנו יכולים לדרוש, ואחת הסיבות שאני פה בברלין היא ניסיון לבקש, לדרוש, מהממשל הגרמני שיש לו המון כוח ורצון אמיתי לעזור לשחרר את כל החטופים. יש להם הרבה מאוד יכולות מול שלושת הגורמים הבעייתיים, טורקיה, מצרים וקטאר. יש להם הרבה מאוד קשים, טובים והדוקים".

החזרת החטופים היא תמונת הניצחון?
"חד משמעית. תמונת הניצחון זה החזרת החטופים. יש כמה דרכים כנראה להעלים את החמאס מהמפה, אני לא בקיא בכל המו"מ או איך עושים את הדברים, אבל תמונת הניצחון מורכבת, היא חייבת לכלול את החזרת כל החטופים פלוס".

נזכיר כי ישנם עדיין 136 חטופים ברצועת עזה, שנחטפו בשבת הארורה ב-7 באוקטובר, לפני כ-101 ימים.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm