ניצב בדימוס אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103fm. הוא שוחח איתם על העצומה עליה חתם יחד עם עוד 171 אנשי ביטחון לשעבר וחברי "חומת מגן לישראל", שבה קראו לבחירות עכשיו. לטענתו, "המדינה נמצאת בכאוס איום ונורא", ואף הוסיף: "רוצה לראות מה יקרה שתתחיל המלחמה מול החיזבאללה, ונתחיל לחטוף בתל אביב שמונה אלף רקטות ביום. הצבא לא מסוגל להכין תכניות מבצעיות לעוד חודש".

סביבת נתניהו רותחת על סער, גלנט ובן גביר: מאחורי הקלעים של חילוץ יחזקאל
ראש השב"כ רונן בר יתפטר אחרי המלחמה? קודמו בתפקיד הטיל פצצה

מגל שאל אותו: "איך קרה שהגנרלים שלנו, במקום לרצות לנצח, במשך כל השנים רוצים לסגת?"

עמית ענה, "בכל התפקידים בחיים שלי, ממ"כ בצנחנים דרך מפקד מחוז ירושלים, תמיד ידעו הפקודים שלי שאני אחראי לטוב ולרע". הוא הוסיף, "אם קורה משהו לא טוב אני זה שצריך לתת את הדין וחשבון. מי שאמור לתת דין וחשבון על כל מה שקורה בישראל זה בן אדם - ראש הממשלה, הוא אחראי על הכול". הוא הוסיף כי "ראש הממשלה הזה, הוא זה שעומד היום בראש מדינת ישראל, הוא הביא את המדינה למצב הכי גרוע ומסוכן שהיה במדינה מאז הקמתה".

עצומת הגנרלים ואנשי הביטחון לשעבר, ''חומת מגן לישראל'' (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
עצומת הגנרלים ואנשי הביטחון לשעבר, ''חומת מגן לישראל'' (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"ביטחונית אנחנו נמצאים בסכנה", הסביר, "אנחנו גיבורים גדולים בלהגיד 'אנחנו רוצים לנצח', אני רוצה לראות מה יקרה שתתחיל המלחמה מול החיזבאללה, ונתחיל לחטוף בתל אביב שמונה אלף רקטות ביום".

באשר לצבא, אמר כי "כל מה שקשור לניהול המלחמה על ידי הצבא זה מנוהל בסדר גמור, כל מה שלא מנוהל על ידי הפוליטיקה שצריכה להגיד לצבא לאן רוצים להגיע בשורה התחתונה - זה לא קיים, הצבא לא יודע לאן ללכת, הצבא לא מסוגל להכין תכניות מבצעיות לעוד חודש. ההנהגה הפוליטית לא אומרת לצבא 'אנחנו רוצים עוד 3 חודשים שהמצב יהיה ככה וככה'".

ממשלת ישראל ה-37 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ממשלת ישראל ה-37 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אז בגלל זה בחירות?
"כן. יש לך ראש ממשלה שהוא שקרן מתמיד, הוא באמת הביא את ישראל למצב זוועתי. יש לנו ממשלה שיש בה אנשים, לא רוצה להגיד ערסים ופרחות, אבל יש בה אנשים איומים. בשביל זה אנחנו רוצים בחירות חדשות. יש בה כאלו שאפילו רמת השטויות שלהם היא כזו שהם נכנסים באמריקאים, שלולא האמריקאים היינו היום במצב שצה"ל נלחם עם מעדרים", אמר.

הוא הוסיף, "המצב הכלכלי, אנשים מתמוטטים. העניין הוא שיש לנו באמת ממשלה זוועתית, אין שום כיוון של חשיבה אסטרטגית רצינית, אנחנו במצב נורא מסוכן. אנחנו במצב שיש 150 אלף איש גולים בארצם, יש לנו קו דרומי וקו צפוני שכבר לא שלנו. אנחנו חייבים ללכת לבחירות, הבחירות הדמוקרטיות בחרנו בממשלה שהוכחה בימים קשים אלו כממשלה זוועתית שלוקחת אותנו לעבר בור שחור שישמיד את המדינה. אנחנו לא מדברים על מהפכה, מדברים על דמוקרטיה. בוודאי שיש רוב, אנשים רוצים בחירות".

אריה עמית (צילום: פלאש 90)
אריה עמית (צילום: פלאש 90)

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm