הפיגוע ברעננה: אישה כבת 70 נרצחה ו-17 בני אדם נפצעו היום (שני) בפיגוע דריסה ודקירה בשלוש זירות שונות בעיר רעננה. בין הנפצעים ישנם גבר כבן 34 ונער בן 16 באורח קשה. תשעה נוספים, בהם 4 ילדים ובני נוער, נפצעו באורח בינוני, ושישה במצב קל.

דקר נהגת וגנב שלושה רכבים: הפיגוע המשולב ברעננה - דקה אחר דקה

עדן אלפי, עדת ראייה שהייתה באזור, סיפרה בעדות מיוחדת למעריב על השתלשלות האירועים: "הכביש הוא בדרך כלל מאוד שקט. לפתע משום מקום היה רעש של שתי מכוניות, ואני הייתי בטוחה שמדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע. אדם נוסף שהיה איתי קלט את הסיטואציה וצעק 'פיגוע, פיגוע'. לאחר מכן ראיתי את המחבל. ראיתי את היד שלו כשהוא דוקר גבר בסביבות גיל ה-60. הגבר נפל לרצפה והמחבל ברח".

אורן סעדה, תושב פתח תקווה, אחד הפצועים בפיגוע ברעננה מספר למעריב: "ישבתי לאכול עם חבר וכשיצאתי לרגע במטרה לקנות משהו מעברו השני של הכביש כשאני מתמקד בחציית הכביש הגיח רכב שפגע בי בעוצמה. עפתי באוויר ונותרתי שרוע על הכביש כשאזרחים התחילו לטפל בי. בבית החולים אני מבין שיש לי סדקים בכתף, בגב וברגליים. כאבים ואני לא זוכר כמעט מה היה. חבר שלי שהיה איתי ונשאר במזנון ראה את הכל".

הפיגוע ברעננה עורר לא לחינם בהלה גדולה ופאניקה בקרב התושבים. סמוך לבתי הספר ברחבי העיר נצפו אנשי ביטחון ושוטרים חלקם סמויים ובכל פינה נשמעו הסירנות של ניידות המשטרה, רכבי השב"כ וגם צוותי מד"א וחירום חלקם של העירייה שדהרו ברחובות והעלו את מד הלחץ באזור.

ככל שנקפו הדקות והתבררה התמונה התושבים הבינו שהפעם זה הגיע לזירה הפרטית שלהם, לעיר השלווה והיוקרתית שבמרכז השרון, פנינה ירוקה שבין רגע הפכה לזירת טרור משולב, עם פיגוע מתגלגל ושלוש זירות, נרצחת אחת ועוד 19 נפגעים בדרגות פציעה שונות.

הכל פתאום התערבב באחת במיוחד העובדה שהמחבלים, כך הוברר, נטמעו בתוך הסביבה, הועסקו במכון לשטיפת מכוניות, כן אחד מאותם מכונים שרבים מהתושבים מגיעים אליהם במהלך השבוע ובסופי שבוע, והעובדים שגילו בפניהם סבר פנים נחמדות, ניקו להם הרכבים הפכו באחת לאויבים הגדולים שלהם. 

"הילדים שלי הולכים מפה הביתה כל יום והם יכלו להיהרג פה היום", זעם אחד התושבים. "זה לא נתפס. אנחנו בלב אזור תעשייה בגבול שכונות מגורים והכל מתרחש בשעת צהריים כשהילדים יוצאים מבתי הספר והעובדים יוצאים להפסקת הצהריים. יש פה את בניין מינהל ההנדסה של עיריית רעננה, והמכון לטיפול בסוכרת וחנויות מובילות לצד מקומות תעסוקה ומעבר לכביש מגורים שזה יכול היה להסתיים בצורה חמורה הרבה יותר, באסון גדול".

עובדת שנקלעה לזירה סיפרה: "זה מלחיץ אני בבלאק אאוט מוחלט כי העובדים הערבים הם חלק מהיום יום שלנו. חלקם נמצאים פה בסופר הסמוך, חלקם בתחנות הדלק וחלקם במכוני שטיפה ובמוסכים. כשאירוע כזה מתרחש אתה נכנס לבלבול ולחשש כי זה לא תל אביב וגם השומרון. רעננה היא עיר קטנה שפיגוע כזה מכניס את התושבים לסחרחורת ממש".

עדות לפיגוע ברעננה (צילום :אלון חכמון)

הפיגוע המשולב ברעננה (צילום: אבשלום ששוני)
הפיגוע המשולב ברעננה (צילום: אבשלום ששוני)

האירוע המתגלגל החל כשהמחבל השתלט ברחוב אחוזה בעיר רעננה על מכוניתה של נהגת, פרץ לתוכה, דקר אותה ומיד החל במסע הדריסות. באותו הרחוב פגע במספר אנשים, פצע אותם וכתוצאה מעצמת הפגיעה, המכונית נתקעה, והוא לא הצליח להתניע שוב. בשלב זה - נטש את המכונית.

לאחר מכן, לא ברור עד כה כיצד, השתלט על רכב נוסף. משם, המשיך המחבל במסע הדריסות ברחוב החרושת שם פגע מספר אנשים. לאחר מכן הגיע לרחוב ויצמן, גם שם דרס מספר אנשים, ונמלט מהזירה. נקודת המוצא שהמשטרה עדיין לא השתלטה ולא עלתה על המחבל.