מלחמת חרבות ברזל: לאחר הפיגוע המשולב הרצחני שאירע היום (שני) ברעננה ובו אישה כבת 70 נרצחה ו-17 בני אדם נפצעו בדרגות שונות, כעת מתפרסמת הקלטת קבלת הקריאה בקו החרום 101 של מד"א, שבוצעה מזירת רחוב החורשת בעיר.

התגוררו מעל מכון השטיפה בו עבדו: כך ביצעו המחבלים את הפיגוע ברעננה
לאחר הפיגוע, במערכת הפוליטית קוראים לעצור הכנסת פועלים מיו"ש: "סכנה מיידית"

"בבקשה להגיע לפה, יש פה תאונת דרכים, אנשים שוכבים על הרצפה אחרי שרכב שעלה למדרכה וברח", דיווח המטלפן. המוקדנית במד"א ענתה לו: "אני רוצה בבקשה שתיגש לפצועים, כולם בהכרה?".

המטלפן ענה חזרה: "כולם בהכרה אבל יש 50 מטרים מאיתנו עוד אנשים ששוכבים על הרצפה", והוסיף בסיום השיחה: "אמבולנס מד"א הגיע עכשיו". אחרי הפיגוע: אחד המחבלים כתב בטלגרם לפני שנעצר - "אללה אכבר, נקמתי".

תיעוד מזירת האירוע החשוד כפיגוע ברעננה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

כזכור, אחרי חקירה מהירה הגיעו למידע על המחבל השני, זה שביצע דריסה משמעותית יותר. במשטרה התקבל תחילה דיווח על דקירה אך עד כה לא נמצאה זירה עם כתמי דם. שני המחבלים היו מנועי כניסה לישראל בעקבות העובדה שנכנסו בעבר לישראל באופן בלתי חוקי מספר רב של פעמים.

בפיגוע נרצחה אישה כבת 70 נרצחה ו-17 בני אדם נפצעו בשלוש זירות שונות בעיר. בין הנפצעים היו גבר כבן 34 ונער בן 16 באורח קשה. תשעה נוספים, בהם 4 ילדים ובני נוער, נפצעו באורח בינוני, ושישה במצב קל.