ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הודיע בסוף השבוע כי כל עוד הלחימה ברצועת עזה נמשכת - לא תהיה רגיעה בדרום לבנון. בפתח ישיבת הממשלה לפני כשלושה ימים, נשא מיקאתי דברים והצהיר שממשלת לבנון הודיעה לכל השליחים הזרים כי השיח על רגיעה בלבנון לבדה  לא הגיוני: "העקרונות שלנו קובעים שיש להוביל להפסקת אש כוללת ברצועת עזה - במקביל לרגיעה והפסקת האש בדרום לבנון. לא נסכים שהאחים שלנו יתמודדו עם השמדה המונית והרס, ואנו נדון בהסכם חד־צדדי רק עבור לבנון".

דובר צה"ל בערבית עוקץ את נסראללה: "מדבר על ישראל, אך שכח דבר אחד"
בעיקר נשק פסיכולוגי: נסראללה חושש לשגר את הטילים המדויקים ויש לו סיבה טובה

״בשורה התחתונה, בהצהרתו ראש ממשלת לבנון הצהיר שהוא תומך בפעילות חיזבאללה - וזהו תקדים שלא היה קיים עד היום. לפני כן, הוא התנגד לפעילות חיזבאללה, קרא וביקש מהארגון להפסיק את האש כדי שהתושבים לא יפגעו. בעצם הבקשה, הוא בין היתר הודה שאין ביכולתו לעצור או לשלוט לבד על פעילות הטרור בשטח לבנון, ושהמליציה הפרטית האיראנית השתלטה על המדינה״, אומר פרופ׳ אמציה ברעם לחקר המזרח התיכון. 

ביום שישי האחרון, התמונה השתנתה כאשר ראש הממשלה יישר קו עם נסראללה ואמר שחיזבאללה לא ינצור את האש - כל עוד לא תיעצר האש בעזה על ידי כוחות צה״ל. ״הדבר הזה מאוד חריג מאחר שמיקאתי הוא לא מתומכי חיזבאללה, כלל לא שיעי - ולכן אני מאמין שגורמים מאיראן או מחיזבאללה איימו עליו ולחצו עליו כדי להגיד את מה שהם רצו שיאמר", מסביר פרופ׳ ברעם.

"החיסולים האחרונים של עארורי ומפקדי חיזבאללה השפילו את נסראללה, וככל הנראה זו הסיבה שהוא הפעיל לחץ גדול על ראש הממשלה שיתמוך בו. ברגע שנסראללה הצליח להביא את ראש ממשלת לבנון לתמיכה בו -  הוא הביא לניצחון פוליטי חשוב מאוד עבור חיזבאללה. עד סוף השבוע האחרון, נסראללה היה מבודד מאוד בדעתו מאחר שרוב הלבנונים לא רצו מלחמה - אך לאחר ההצהרה מעמדו התחזק בפוליטיקה המקומית״. 

״ראש הממשלה כעת תומך בו, ולכן נסראללה מרגיש הרבה יותר בנוח לתקוף את ישראל. מעבר לכך, היוקרה של ארגון הטרור בלבנון מתחזקת. כמו כן, ציר ההתנגדות האיראני, שכולל את חיזבאללה, החות׳ים, והמילציות בסוריה ובעיראק - מגביר את התוקפנות שלו נגד ישראל. זאת, מאחר שהם סבורים שיש סיכוי שישראל תעצור את המלחמה ברצועת עזה - רק אם היא תהווה מטרד בינלאומי גדול״.