סיום הפעולה של אוגדה 36 במחנות המרכז ויציאתה מהשטח מסמנים באופן מובהק את המעבר של צה״ל לשלב ג׳ במלחמה, גם בדרום הרצועה שבו לוקחים כבר באופן מהותי פחות כוחות של צה״ל. זאת לאחר השינוי הקודם בדפוס הפעולה גם בצפון הרצועה.

"אתם המגן של עם ישראל": חיילי גולני יוצאים מעזה להתרעננות | צפו
מחבלים בבי"ס ומתחם לייצור פצצות: כוחות צה"ל פועלים במרכז הרצועה | צפו

בתמונת המצב הנוכחית, אוגדה 98 ממשיכה את המאמץ המרכזי בחאן יונס בשלב הזה כרגיל עם שבעה צוותי קרב חטיבתיים. אוגדה 99 ממשיכה להחזיק את המסדרון שמבתר את רצועת עזה, מאזור יער בארי ועד לחוף הים במסדרון נחל עזה, תוך שהיא פועלת גם בפאתי נוסיראת ואזורים נוספים הנמצאים באזור המסדרון, זאת על מנת לאבטח בצורה טובה יותר את הציר שמבתר את הרצועה לחלק הצפוני והדרומי.

כוחות של אוגדה 162 פועלים בצורה שונה של מבצעים נקודתיים ופשיטות בצפון הרצועה, בדגש על אזורים שמהם בוצעו שיגורים של רקטות בימים האחרונים. אוגדת עזה אחראית על הגנה מתוגברת בכוחות נוספים, ובמקביל על ההגנה על העוטף קיים הרעיון לפעול גם מהצד המערבי של הגדר בהכנת מרחב החיץ במרחק של כק״מ מהגדר באזורים שונים לאורך הגבול עם רצועת עזה. 

יציאת אוגדה 36, שהייתה אחת מהאוגדות המרכזיות ביותר במלחמה בעזה לאחר שעוד לפני כן השתחררו כוחות נוספים, בעיקר חטיבות מילואים, מסמנת כעת את המעבר לשלב הבא, מנגד השלב המשמעותי הבא בלחימה אמור להיות ברפיח. על אף כל אלו, לוחות הזמנים לפעולה באזור אינה ברורה בשלב הזה.

גורמים במערכת הביטחון מאשרים כי בכל הקשור ללחימה, באזור של רפיח יש גם חשיבות לתיאום עם המצרים, שדורשים כי מהלך ישראלי צבאי באזור רפיח לא יוביל לניסיונות של פריצת הגבול בים עזה למצרים על ידי אלפי פלסטינים - שינסו לעבור לצד המצרי.

במערכת הביטחון מתנגדים בשלב הזה לחזרת המוני פלסטינים מדרום הרצועה לצפון הרצועה, אך יחד עם זאת מציינים גורמים ביטחוניים כי בשלב זה של הלחימה באזור רפיח, חזרת אוכלוסיה מדרום הרצועה צפונה עשויה לשרת את המאמץ המבצעי של צה״ל, אך זאת כאמור לא בשלב הזה ורק בשלב הלחימה הבא.

חטיבות אוגדה 36, ובהם גם גולני וחטיבה 188, כבר יצאו בפועל לתקופת ריענון, אימון וחופשות קצרות, כאשר בצה״ל אומרים כי בתום תקופת ההתרעננות יוחלט על המשך הפעילות המבצעית של כוחות האוגדה.