הרמטכ"ל הרצי הלוי הזהיר את הדרג המדיני מפני התארגנות מחודשת של חמאס בצפון רצועת עזה, כך דווח הערב (שני) ב"חדשות 13". "יתכן שנצטרך לפעול שוב במקומות שפעלנו בהם בעזה", אמר הרמטכ"ל והוסיף: "אנחנו עומדים בפני שחיקה של ההישגים שהשגנו עד עכשיו במלחמה, כי לא נבנתה אסטרטגיה ליום שאחרי".

אמסלם משתולל במליאת הכנסת ומאשים: "אלו המדליפים מהקבינט"
הבטיחה וקיימה? מסתמן: ירדן תצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל

מוקדם יותר נשא שר הביטחון יואב גלנט הצהרה בה התייחס להתפתחויות האחרונות בנוגע לשלב החדש במלחמה, ואמר כי "חוסר החלטה מדיני יביא לפגיעה בלחימה".

"אני רוצה לדבר על שני נושאים חשובים, זירת המלחמה והתנאים ההכרחיים לניצחון. 100 ימים המשכנו במאמצים אדירים לשחרור חטופים. הצלחנו להביא 110 מהם. האויבים והידידים שלנו מתבוננים על תוצאות הקרב בתוך רצועת עזה ובוחנים אותנו. עתידה של ישראל תלוי בתוצאות המלחמה הזו", אמר גלנט.

"האויב שמולנו מבין רק כוח, רק לחץ צבאי יביא לניצחון המלחמה. אלו מטרות המלחמה שנקבעו לפני שלושה חודשים, הן היו נכונות אז וגם היום. אם תיפסק האש ייחרץ גורל החטופים", הוסיף.

יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"לפני שלושה חודשים הצגתי בפני אלופי צה"ל את תוכנית המלחמה ברצועת עזה בהקשריה הרחבים לזירות נוספות. שלב התמרון האינטנסיבי יימשך שלושה חודשים - השלב הזה יסתיים. בצפון הרצועה פורקו כל המסגרות הגדודיות", הסביר.

ההרס בעזה לאחר התמרון הקרקעי (צילום :רשתות ערביות)

"במרכז הרצועה אנו משמידים את התעשייה הצבאית של חמאס, אותם מקומות שמייצרים רקטות ומטענים נגדנו. בדרום הרצועה כוחות צה"ל ממוקדים בראש הנחש - ראשי חמאס. הם מסתתרים מתחת לאדמה", המשיך השר. "אנו פועלים בכל ח'אן יונס, שם פורקו המסגרות הגדודיות. בכל יום שעובר, עיר הטרור שבנה סינוואר בדרום עזה הולכת וקורסת אל תוך המנהרות שחפרה לעצמה. אני אומר באופן ברור, בתום המלחמה לא יהיה איום צבאי מעזה, חמאס לא יוכל לשלוט ולתפקד ככוח ברצועת עזה ולצה"ל יהיה חופש פעולה מלא לעשות כל שיבחר על מנת להגן על מדינת ישראל. זה יסתיים רק בניצחון מוחלט".