הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, אבי יששכרוף, התראיין הבוקר (שלישי) בחדשות 12 והעריך כי מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, לא יהיה מוכן לעסקת חטופים כוללת.

סינוואר בנה על התרחיש הזה, ועכשיו הוא הכניס את ישראל למלכוד

"יש לסינוואר הישגים, הוא שרד 102 ימים וממשיך לירות, יש לו עדיין יכולות והישגים. יש פה הישג צבאי מסוים לחמאס. כשתושבי צפון הרצועה חוזרים הביתה הם רואים את ההרס וגם להם יש שאלות. בסוף ההבטחה לא הייתה שנהרוס את כל רצועת עזה. מה שצה"ל כן אמר שיעשה זה יפגע ביכולות שלהם וימוטט את שלטון חמאס. כרגע אין דה פקטו שלטון חמאס. ביכולות יש פגיעה מרשימה אבל יש להם מספיק כדי להמשיך", אמר סינוואר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אבי יששכרוף (צילום: פרטי)
אבי יששכרוף (צילום: פרטי)

"שחרור החטופים זו סוגייה אחרת, ישראל לא הצליחה בפעולות צבאיות להביא לשחרור החטופים. החמאס הציב תנאים בלתי אפשריים - עצירה מוחלטת ורק אז נתחיל לדבר. אי אפשר להיענות לדרישה כזאת ואם חמאס לא מבין שהוא צריך לחזור לשולחן המשא ומתן אז צריך לגרום לו, בלחץ צבאי. סינוואר צריך להבטיח את הישרדות שלטונו באמצעות הפסקת אש. צריך לצאת מהנאיביות, אין שום תרחיש שהוא ישחרר את כל ה-136, אתם תשחררו אסירים ונסגור. הוא לא יעשה את זה וצריך לגרום לו למצמץ, ורק כשהחרב תהיה מונחת על צווארו חמאס יתגמש", הוסיף.