הממשלה אישרה מוקדם יותר השבוע את תקציב המדינה לשנת 2024, בין השאר סוכם על תוספת של 55 מיליארד שקל לתקציב הביטחון.  פרופ' עומר מואב פרופסור לכלכלה, אוניברסיטת רייכמן, אוניברסיטת ווריק, ומגיש הפודקאסט "עושים חשבון", התייחס לדברים וטען כי שופכים כסף בלי דרישה לפיקוח והתייעלות".

"הגירעון עלול להיות כפול": היועץ הכספי לשעבר של הרמטכ"ל בראיון בלעדי
הנגיד חשף: זו העלות האדירה שתעלה לנו המלחמה בשנה הקרובה

"יש כאן המשך של מחדלים חמורים של ממשלת ישראל, מול מערכת הביטחון שמצליחה כל הזמן לרמות את פקידי האוצר, ולקחת כסף שלא מופנה לציוד לחיילים אלא עשו באופן לא חוקי שימוש להגדלת הפנסיות. בקיצור הלכו לתנאי שירות ועכשיו שישפכו עוד עשרות מיליארדים זה לא הולך להשתפר. וצריך לזכור כמובן שהמחדל של השביעה באוקטובר איננו בגלל חוסר תקציב זה גם הם לא טוענים", טען. 

בחודש שעבר תהה האלוף (במיל') יצחק בריק בטור מיוחד ב-"מעריב" "מדוע תקציב שנתי של 70 מיליארד שקל (כולל סיוע החוץ האמריקאי) לא מחזיקים מלאי תחמושת המאפשר לצה"ל לצאת למלחמה על אויביה?". עוד תהה וכתב כי "מה להשקיע הון עתֵק בביטחון המדינה שבסעיף העיקרי של תחמושת לא משקיעים? כך יוצרים מצב שאין שום תכלית לתקציב הביטחון העצום כשהפריט החשוב ביותר – התחמושת – לא קיים, וכך פוגעים פגיעה אנושה ביכולת הצבא להילחם".

כמו כן, בריאיון בלעדי ל-"מעריב" טען שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן כי תקציב הביטחון צריך לעלות מיד מ־70 מיליארד שקל בשנה ל־95 מיליארד, לפחות לעשר שנים. "הכל כאן בנוי על מדיניות שגויה ותפיסת מציאות מעוותת. את ההוכחה קיבלנו ב־7 באוקטובר. עכשיו צריך לתקן", אמר.