צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי נועם אשרם, לוחם פלוגת הסיור בחטיבה 179 שנפצע ב-29 בדצמבר בקרב במרכז רצועת עזה, נפטר היום מפצעיו. אשרם, בן 37, יליד בנימינה, התגורר בכפר סבא והותיר אחריו אישה, תמרה, שלושה ילדים, אם ושתי אחיות.

חשיפה מטלטלת של ה"ניו יורק טיימס": זה מה שלא סופר על מנהרות חמאס
המשוואה השתנתה: צה"ל במתקפה העוצמתית ביותר בלבנון מתחילת המלחמה

חברו ניסים ברכה ספד לו בפייסבוק: "על במותיך חלל. איך נפלו גיבורים? מה לך ולמוות, נועם אשרם? כל מי שעשה איתך מילואים יודע למה החליטו לגייס אותך לפלוגות הנצח של צבא ההגנה של מעלה ואיזה תפקיד מייעדים לך שם. כל כך ברור למה ועל מה נלחמת. נלחמת על האושר, על הצחוק ועל החיוך של כולנו. האושר הזה שדבק בך והופץ לכל מי שהיה בקרבתך. אז אחרי שהאושר הזה ספג מהלומה קשה ב-7 באוקטובר, אתה יצאת להילחם עליו ולהפיץ אותו שוב. בדרכך שלך, קודם דרך חיילי הפלוגה, ואז במעטפת".
 
"איזה מן נועם אשרם אתה. אתה בראש ובראשונה איש משפחה, אחר כך אתה לוחם מקצוען, ואז אתה החייל הכי מצחיק בפלוגה. קיווינו שתצא מהפציעה הזאת. רצינו למחוק את אותו יום שישי ארור שנפצעת. אתה לחמת בגבורה עילאית עד לרגע האחרון, ועכשיו אני מקווה שאתה בזרועותיו של יוסי, אביך, שכל כל אהבת".

"שמור על תמרה ועל הילדים מלמעלה. אנחנו נעשה זאת מכאן. כבר הספקנו להכיר את המשפחה המופלאה שלך, שבאורח פלא, לא זרות להם תכונת הצחוק והכוכבות שלך", כתב ברכה. "אנו אוהבים אותך אח יקר. אני מאחל לנו שכחברה נהיה ראויים להקרבתך שהיא יקרה וכואבת. אתה נצור בליבנו לעד. לא נשכח אותך כל עוד נשמה באפנו. כל חיוך שנחייך, כל פעם שנביט בכוכבים בשמיים. בנימה אישית, נפגש בעולם הבא, בחוף ים עם שקיעה נפלאה, חקה לשעות דיג כושלות ללא הצלחה, שתי פחיות בירה זולות, וחטיף בוטנים".

גם גיסו יוסי גלעד כתב לו: "תנוח אהוב שלנו, תשמור עלינו מלמעלה".

אחותו רעות אשרם גלעד כתבה לאחר פציעתו: 

זו רכבת הרים מטורללת 
והלב מרגיש שעוד רגע מתפוצץ מכאב
אני חזקה - אני יודעת 
מתאמצת בכל כוחי להרגיש רק את הטוב 
מתפללת לנס

אח שלי, אהוב ליבי
יודעת שאתה שומע את תפילתי
אתה חזק וגיבור - תצליח לעבור גם את זה
אני מאמינה בך ובכוחות שיש לך לרפא את הגוף 
להישאר פה אתנו 

מחכה בסבלנות לשמוע שוב את קולך 
אוהבת אותך
אחותך 

אשרם ז"ל יובא למנוחות מחר בחלקה הצבאית של בית העלמין בבנימינה. שעת ההלוויה תפורסם בהמשך. יהי זכרו ברוך.