יממה לאחר הפיגוע הקשה והרצחני ברעננה, מתבהרת תמונת האירוע. לפי החשד, שני המחבלים - אחמד זידאת, בן ה-24, ודודו מוחמד זידאת, בן ה-44, היו מתואמים ומכוונים לבצע פיגועי דריסה במטרה לגרום למותם של אזרחים חפים מפשע בעיר.

נחשף בחקירת השב״כ: כך מתאמנים פעילי הג׳יהאד האסלאמי באיראן
פיגוע משולב ברעננה: עדנה בלושטיין בת ה-79 נרצחה, 17 נפצעו

לא מן הנמנע שהשניים, תושבי הכפר בני נעים הסמוך לחברון, תכננו את הרצח מבעוד מועד והגיעו לישראל בדרך לא חוקית באמתלה של מבקשי עבודה במכון לשטיפת מכוניות ברחוב היצירה ברעננה. תחילה היה זה הדוד, שעל פי החשד, הגיע לפני כחודש למכון השטיפה, הציג תעודת זהות מזויפת כחולה הנושאת את פרטיו ותמונתו כמי שמתגורר בישוב רהט שבנגב וקליטתו בעבודה הייתה מהירה. זידאת גם שכר יחידת מגורים מעל מכון השטיפה ולאותה יחידה ולאותה עבודה צירף גם את אחיינו.

בשעות הצהריים של יום שני, גנבו השניים שני רכבים שהגיעו לשטיפה ויצאו למסע הטרור שלהם: האחד לרחוב אחוזה, שם נרצחה עדנה בלושטיין, והשני לרחוב החרושת, שם דרס ופגע בשלושה אזרחים, לא לפני שהשתלט על רכבה של אחת הנהגות אחרי ששלף אותה מתוכו, התנגש בו בעוצמה והמשיך בנסיעה כדי לדרוס עובר אורח נוסף במרחק של כמה עשרות מטרים מאותה זירה.

מיד לאחר מכן נמלט המחבל רגלית והסתתר ביחידת הדיור שבה התגורר עד להגעתם של בלשי יס"מ שרון שביצעו את מעצרו. שותפו וקרוב משפחתו נסע לצומת הרחובות אחוזה ושדרות ירושלים שם דרס ופגע בבלושטיין ז"ל וכן בשישה ילדים תלמידי בית הספר כפר בתיה אמי"ת.

זירת הפיגוע ברעננה. צילום: אלון חכמון

בעקבות האירועים החמורים פשטו בשעות הלילה כוחות משולבים של מג"ב וצה"ל על בתי המחבלים בכפר בני נעים, תחקרו בני משפחה ועצרו כמה מהם במטרה לבחון האם ידעו על כוונתם של המחבלים. בהמשך יבצעו הכוחות מיפוי של הבתים לפני הריסתם כמקובל באירועים דומים. בהמשך לפיגועי הטרור ברעננה, תוגברו כוחות הביטחון ומערכי המשטרה בכל מחוז מרכז וזאת בהנחייתם של מפקד המחוז ניצב אבי ביטון ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, שלמדו את האירוע ושיבחו את הכוחות.

ההיערכות המוקדמות וערנות השוטרים הוכיחה את עצמה כבר היום, בשעה ששוטרי תחנת שדות עצרו בקדימה שני שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) שהתחזו לתושבי ישראל והועסקו בעבודות פינוי אשפה. שוטרי תחנת שדות שפעלו באופן מוגבר כחלק מההערכות הביטחונית במרחב שרון הבחינו במשאית לפינוי אשפה כאשר שני העובדים במקום העלו את חשדם של השוטרים.

השוטרים עצרו את המשאית ומבדיקת העובד הראשון עלה כי הוא תושב אזור טול כרם שהתחזה לתושב טייבה. החשוד השני נמלט מהמקום  אולם זמן קצר לאחר מכן אותר ונעצר בסיוע של מוקד המועצה המקומית ומבירור פרטיו עלה כי גם הוא מתגורר בטול כרם והתחזה לתושב באקה אל גרביה. 

שוטרי תחנת שדות עצרו כאמור את החשודים בשנות ה-30 לחייהם ובתום חקירתם נכלאו. השניים יובאו היום (רביעי) לבית המשפט שם יתקיים דיון בעניינם בבקשה להאריך את מעצרם.