שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן, לקח חלק בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, והציג פעם נוספת את טענת משמרות המהפכה, לפיה בסיסים של המוסד הותקפו על ידם השבוע. "התקפת הטילים על כורדיסטן היתה על בסיסים של המוסד. פגענו בבסיס של המוסד בטילים מדויקים. זו לא הייתה התקפה על עיראק אלא על ישראל שהיא אויבת משותפת גם של איראן וגם של עיראק", טען.

פנייה לשר לוין: "שופטי העליון בניגוד עניינים חריף" | פרסום ראשון
"התדרוכים נעשים אלימים יותר ויותר": מה קורה בין נתניהו לגלנט?

כמו כן, ציין כי "אנחנו מכבדים את ריבונותה של עיראק. היה לנו מודיעין בלתי ניתן לערעור על היעד שהותקף ועל כך שסוכנים של המוסד שפעלו נגד איראן יצאו משם. לא הייתה לנו טעות בזיהוי. 

פעילות לוחמי דובדבן בחאן יונס. צילום: דובר צה"ל

עבדוללהיאן התייחס לשיחותיו עם מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה: "ב-100 הימים האחרונים שוחחתי פעמיים עם נסראללה. נפגשתי איתו לפני ההפוגה בלחימה - שאלתי אותו אם ישראל תפסיק לתקוף בעזה האם גם אתם תפסיקו? הוא אמר 'כן - כי התערבנו רק כי רצינו להגן על הפלסטינים בעזה. אם הם יפסיקו אנחנו נפסיק'".

הוא הזכיר את מלחמת לבנון השנייה: "מאז 2006 היה הסכם לא כתוב שלא תוקפים את תל אביב ולא תוקפים את ביירות. אבל ישראל התנקשה באחד ממנהיגי חמאס בביירות. זה יצר מצב חדש. אבל אם המלחמה בעזה תיפסק זה יכול להוביל להפסקת ההתקפות נגד ישראל בלבנון". 

בנוגע לאפשרות של עסקת חטופים, אמר: "נתניהו צריך להבין שמלחמה אינה הפתרון. הם לא ישמידו את חמאס והחטופים הישראלים לא ישוחררו אם לא תיפסק המלחמה". עוד הוסיף כי "איראן אינה מבודדת בעקבות הנורמליזציה בין מדינות ערב לישראל. ישראל היא זו שמבודדת כעת יותר מאי פעם".