נציגי צה"ל הודיעו אמש למשפחותיהם של החטופים סמל רון שרמן ז"ל ורב"ט ניק בייזר ז"ל כי לא נמצאו על גופם סימני חבלה או ירי, כך שלא נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של התקיפה.

התיעוד שמוכיח - רון שרמן וניק בייזר נרצחו בשבי | צפו
המקום ממנו חולצו גופות החטופים: התשתית התת קרקעית של חמאס נחשפת | תיעוד

הממצא עלה מהדו"ח הפתולוגי ומחילוץ גופותיהם. עוד עלה כי בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. בשלב זה לא ניתן לשלול או לאושש שנהרגו כתוצאה מחנק, חניקה, הרעלה או מהיבטים שיוריים של תקיפת צה״ל או פעולה של חמאס. כמו כן, נלקחו דגימות לביצוע המשך בדיקת טקסולוגיה, אשר ייתכן וילמדו פרטים נוספים בהמשך. כאמור, בשלב זה לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. נציגי צה"ל הדגישו בפני המשפחות שבמהלך התקיפה באזור התת-קרקע לא היה מידע על הימצאות חטופים במקום. 

כזכור, גופותיהם של שרמן ובייזר חולצו מתוך מנהרת חמאס בפעילות כוחות צה״ל בג׳באליה בחודש דצמבר יחד עם גופתו של אליה טולדנו ז"ל. יומיים קודם לכן, חולצה גם גופתו של רס״ב זיו דדו ז"ל.

בסמוך למקום בו נמצאו הגופות, הותקפה המנהרה בה חוסל מפקד החטיבה הצפונית של עזה, אחמד ע׳רנדור. כאמור, מהתחקיר עולה כי במהלך התקיפה צה״ל לא ידע על המצאות חטופים במרחב. כמו כן, הכוחות מצאו את גופותיהם בסריקות במנהרה וללא מודיעין מקדים על הימצאותם שם.

אמו של ניק בייזר (צילום :ארנולד נטייב)

אימו של רון שרמן, מאיה, פרסמה אתמול פוסט בו האשימה את צה"ל בכך שרצח את בנה, כך דווח בוואלה!. "תוצאות התחקיר: רון אכן נרצח", כתבה. "לא על ידי החמאס. תחשבו יותר לכיוון אושוויץ והמקלחות אבל בלי נאצים ובלי חמאס כגורם. לא ירי בשוגג, לא דו"צ, רצח בכוונה תחילה, הפצצות עם גזים רעילים". 

לטענתה, צה"ל מילא את המנהרה בה הוחזק בגז, ובנה הורעל למוות. "רון נחטף בגלל רשלנות פושעת של כל בכירי הצבא והממשלה המחורבנת שנתנו הוראה לחסל אותו כדי לסגור חשבון עם איזה מחבל מג'בליה". שרמן התכוונה למפקד החטיבה הצפונית של חמאס אחמד רנדור, שחוסל כמה שבועות לפני שאותרה גופת בנה, לא רחוק ממקום החיסול.

האם טענה כי "מצאו שיש לו גם כמה אצבעות מרוסקות, ככל הנראה עקב ניסיונות נואשים שלו לצאת מקבר הרעל שצה"ל טמן לו כשניסה לנשום אויר, אבל נשם רק רעל צה"לי. הכל בהוראת צבא ההגנה לישראל שכל כך סמכת עליו והערכת אותו וקבינט הממשלה. אין עתיד למדינה הזאת אם זה מה שעוללו לך אחרי שהפקירו אותך בשבת ההיא. מה היתה ההחלטה אם הבן של ביבי היה שם במנהרה של המחבל, או הנכד של גלנט?? או הבן של הרצי הלוי? האם גם אותם היו מרעילים בפצצות עם גז??".