הרמטכ״ל, רא"ל הרצי הלוי, ביקר היום (רביעי) בתרגיל כוחות מילואים בצפון ובמהלכו הצהיר כי "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר. כשנצטרך - נלך קדימה בכל הכוח". התרגיל הינו חלק מסדרת אימונים המתקיימת בימים אלה בצפון בהובלת המרכז לאימוני יבשה.

תקיפות בדרום לבנון ועשרות שיגורים לישראל | יום לא שקט בצפון
בצפון כועסים על מחיר השקט בגבול לבנון: "על הטעות הזו שילמנו בדם"

"אימונים תמיד היו דבר מאוד חשוב, אני חושב שהרבה יותר חשוב עכשיו, אנחנו עושים עושים פרק של הגברת מוכנות ללחימה בלבנון, יש לנו הרבה מאוד לקחים מהלחימה בעזה, רבים מהם רלוונטים מאוד ללחימה בלבנון, ויש כאלה שחייבים לעבור התאמה. אנחנו רוצים להגיע בלבנון למטרה מאוד ברורה - זה להחזיר את התושבים לצפון, כל היישובים בצפון. אנחנו מבינים שהדבר הזה חייב לעבור דרך שינוי מאוד משמעותי", אמר הרמטכ"ל.

עם זאת, הדגיש רא"ל הלוי כי הוא לא יודע מתי תפרוץ מלחמה, אולם "שהסבירות לזה שהיא קורית בחודשים הקרובים היא הרבה יותר גבוהה ממה שהיה בעבר, אני יודע להגיד לכם שאני חושב שאנחנו מתחילים אותה עם הרבה יותר יתרונות, ניצחון, ביטחון עצמי אצלנו, ביטחון יורד אצלם, הרבה מאוד ניסיון, יכולות, הפתעות לייצר, התקדמויות שנעשו, מה שנשאר להתאמן ברצינות, רוח חזקה של האנשים, וכשנצטרך אנחנו נלך קדימה בכל הכוח״.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בתרגיל בצפון (צילום: דובר צה"ל)

כזכור, שלשום מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין ביקר גם הוא בתרגיל גדודי בצפון שתרגל התקפה בלבנון כחלק מהגברת המוכנות ואמר כי "אנחנו מוכנים לזה יותר ממה שהיינו אי פעם, להיום בלילה אם נצטרך, ואנחנו נמשיך ונחזק את המוכנות ואת ההערכות גם קדימה. ב-7 באוקטובר יצאנו למלחמה, מלחמה על הבית. כולכם התייצבתם הרבה לפני שקראנו לכם כדי לעשות את משימת ההגנה הזו".

"גם עכשיו פרוסים עשרות אלפי חיילים כדי לעשות הגנה בגבול הצפוני של לבנון. פגענו בהרבה מאוד חוליות בצד השני, יותר מ-150 חוליות שנפגעו והרבה מאוד יכולות שנלקחו. אנחנו עוסקים הרבה בשלילת היכולות, בקילוף היכולות של חיזבאללה ודחיקה שלו אחורה. יש עוד הרבה במה לעסוק כדי להצליח להביא לתוצאה הרצויה של ביטחון משופר כדי שנוכל להביא את תושבי הצפון בחזרה לבתיהם", הוסיף.