על רקע דריכות השיא בגבול הצפון בעקבות ההסלמה הדרמטית מול חיזבאללה, בחיפה מזהירים מפני ההשלכות ההרסניות של מלחמה בהיקף מלא בלבנון. ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, הבהירה הבוקר (חמישי) בשיחה עם יוסי מזרחי בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM כי מבחינתה "זה לא בא בחשבון לצאת למלחמה אם אנחנו לא מוכנים אליה". 

יפרוש מהממשלה במקרה שגנץ ואייזנקוט ייפרשו? גדעון סער בתשובה מפתיעה

"כבר שלושה חודשים אנחנו נערכים להרבה מאוד תרחישים", ציינה בפתח דבריה. "בקרוב שר הפנים יגיע לבקר אותי, והזמנו את ראשי הרשויות בסביבה. אנחנו צריכים להסתכל על האירוע הזה ברמה מטרופולינית. יש לנו דרישות רבות לצמצום פערים. למשל, מה יקרה אם לא יהיה חשמל ותקשורת? מה יקרה אם לא נוכל לפרסם הודעות לציבור? יש הרבה מאוד תשתיות שאנחנו צריכים לרכוש ולהכין. אנחנו פשוט יושבים ונערכים להרבה מאוד תרחישים. יחד עם זאת, אני חייבת להגיד שכל מה שקשור לחומ"ס מאוד מטריד, ואני לא בטוחה שיש למדינה שלנו את ההבנה בכלל איך להתחיל להתמודד עם זה".

יש תכנית שאומרת שבאירועי חירום צריך להוריד את כמות הסחורה הכימית למינימום האפשרי. זה בוצע?
"אני בטוחה שברגע שיתחמם בצפון זה שוב יתחיל להשתנות. בתחילת המלחמה הורידו, אחר כך זה חזר, אני לא יודעת לומר אם לפעילות רגילה. יכול להיות שכשבדרום המצב יירגע אפשר יהיה לעשות חישוב מחדש של הפטרוכימיה. אבל אני רוצה לדבר על מה שנאמר לפניי פה. זה נורא נחמד לרצות לצאת למלחמה, אבל אם אנחנו לא מוכנים, זה לא בא בחשבון. יש קטע במדינה שלנו שכולם כמו ילדים שרוצים ללכת מכות בלי לחשוב שלושה צעדים קדימה. תחשבו מה אתם עושים, כי חיפה תשלם את המחיר הגדול. אנחנו לא מדברים על 1,400 הרוגים, אלא על אלפים רבים, פי כמה וכמה". 

חלק מהמנהיגים לא מבינים את ההשלכות האלה?
"אני חושבת שהם מבינים שחיפה והמפרץ זה אירוע גדול מאוד. אני מקווה שהם מתנהגים באחריות. אני מבקשת מכל התושבים האחרים שמעודדים מהצד, שיתחילו להבין שאנחנו נמצאים פה בסיטואציה הרבה יותר מורכבת, ושהאסון שקרה לנו ב-7 באוקטובר יכול לגדול פי 100 אם לא נעצור, ננשום עמוק, נחשוב מה צריך לעשות ונתכנן את המסלול שלנו מחדש".