איראן וסוריה הגיעו להבנות על הפסקת משלוחי הנשק דרך נמלי התעופה של דמשק וחלב כדי להימנע מתקיפות ישראליות, כך דווח היום (חמישי) בערוץ הסעודי אל-חדת'. עוד דווח כי במסגרת הסיכום כי הצבא הסורי יפסיק להערים קשיים על המיליציות הפרו איראניות בדרום המדינה.

שדה התעופה בחאלב הותקף והושבת | צפו בתיעוד הדרמטי
דיווח: 11 בכירים במשמרות המהפכה של איראן נהרגו בתקיפה בדמשק

כזכור, מוקדם יותר החודש מרכז המחקר הסורי "ג'וסור" טען על פי מחקר שערך כי בשנת 2023 הייתה עלייה במספר התקיפות הישראליות בסוריה לכאורה. לפי המרכז, בשנה האחרונה היו התקיפות מגוונות וכללו תקיפות מהאוויריות, מהיבשה ומהים, כאשר חלקן בוצעו לעבר יותר מאזור אחד בסוריה בו זמנית. 

הרס בנמל התעופה בדמשק (צילום: SANA/Handout via REUTERS)
הרס בנמל התעופה בדמשק (צילום: SANA/Handout via REUTERS)

בדו"ח של המרכז נטען כי ישראל מנסה לערער את הקשר הלוגיסטי בין משמרות המהפכה למיליציות בסוריה ולחיזבאללה בלבנון, ובמסגרת זו תקפו גם שדות תעופה, במיוחד אלה של חלב ודמשק, שהותקפו לפחות 12 פעמים. בדו"ח צוין כי ישראל מעריכה שאיראן משתמשת בשדות התעופה האלה.

במקביל, בסוכנות הידיעות "רויטרס" נטען כי ישראל מבצעת "גל חסר תקדים" של תקיפות אוויריות קטלניות בסוריה, המכוונות נגד משאיות מטען, תשתיות וגורמים המעורבים באספקת הנשק של איראן לשלוחיה באזור. עוד דווח כי ישראל נטשה את "כללי המשחק" הלא כתובים של המערכה, וכיום נראה שאינה "זהירה עוד" מפני הסבת אבידות משמעותיות לכוחות חיזבאללה בסוריה.