אתמול (חמישי) חוסל ואא׳ל אבו פנונה, סגן ראש מערך ההסברה של ארגון הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני, במסגרת תקיפה של חיל האוויר, בהובלת פיקוד הדרום ובהכוונה של אגף המודיעין ושב"כ.

צה"ל השמיד את "לב תעשיית ייצור אמצעי הלחימה של החמאס"
עשרות מחבלים חמושים, ליד מרכז הארץ: התיעוד שצריך להפחיד כל ישראלי

ואא׳ל אבו פנונה, היה סגן ראש מערך ההסברה של ארגון הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני. במסגרת עיסוקו, שימש בעבר כסייען של ח׳ליל בהתיני, מפקד מרחב צפון הרצועה של הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני והחל משנת 2017 קודם לתפקיד סגן ראש מערך ההסברה של הארגון. 

אבו פנונה היה אחראי להוצאת הסרטונים של ארגון הטרור בכל הנוגע למטחי ירי לעבר שטח ישראל ועל יצירת והפצת תיעודי חטופים כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של ארגוני הטרור בעזה נגד תושבי ישראל.
 
לצד זאת, במרחב מרכז רצועת עזה, פעלו לוחמי צה"ל מחטיבה 179. במסגרת הפעילות מחבלים ביצעו ירי RPG לעבר הכוחות. בהמשך, סרקו הלוחמים את המרחב ואת המבנה בו פעלה חוליית המחבלים ואיתרו מטולי RPG, נשקי קלאנצ׳ניקוב וציוד צבאי.

אמצעי הלחימה שאותרו במרכז הרצועה (צילום: דובר צה''ל)
אמצעי הלחימה שאותרו במרכז הרצועה (צילום: דובר צה''ל)

במרחב צפון רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 חיסלו מספר מחבלים חמושים בהיתקלויות שארעו לכוחות במרחב צפון רצועת עזה ביממה האחרונה. הלוחמים תקפו וחיסלו את המחבלים בסיוע ירי טנקים וכן בהכוונת כלי טיס של חיל האוויר.

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה (צילום :דובר צה"ל)