חבר הקבינט המדיני ביטחוני, השר גדעון סער חשף היום (שישי) במהלך כנס ״שישי-תרבות״ את התנאים לטענתו, שמציב חמאס להחזרת החטופים. "אני לא יודע אם כולם יודעים את זה", ציין.

עשרות מבוקשים נעצרו: לאחר כ-45 שעות, הסתיים מבצע לסיכול הטרור במחנה טול כרם

הוא פירט: "לסגת מכל הרצועה כולל מאזור הביטחון במזרח ובצפון הרצועה, להפסיק את המלחמה, לתת ערבויות בין לאומיות שלא נחזור למלחמה ולשחרר מבתי הכלא שלנו את כל המחבלים כולל אלה שנתפסו ב-7 באוקטובר, שהם רצחו ואנסו ועשו את כל מה שאנחנו יודעים שהם עשו. בוודאי שלא נסכים משום שאנחנו צריכים לחזור לחיות באזור״. 

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, בעיתון ה"גרדיאן" הבריטי פורסמה היום כתבה על חקירת מעשי האונס והפגיעות המיניות שביצעו מחבלי חמאס במתקפה האכזרית על יישובי העוטף והדרום ב-7 באוקטובר. חלק מהעדויות הקשות בכתבה על מעשי הזוועה כבר פורסמו במסגרת תחקירים רחבים, אולם לצד העדויות החדשות בכתבה מתואר הקושי באיסופן וקיים חשש כי "ההיקף המלא של הזוועות שבוצעו לא יוודע לעולם". 

לפי ה"גרדיאן", באמצעות הצלבת עדויות שנמסרו למשטרה, ראיונות שפורסמו עם עדי ראייה וצילומי ווידיאו שצולמו על ידי ניצולים ומגישי עזרה ראשונה, ישנן שש תקיפות מיניות שלגבי התרחשותן קיימות ראיות רבות. בכתבה מובאים תיאורים קשים שמרביתם כבר פורסמו.

לפחות שבע נשים שנרצחו גם נאנסו, כך עולה מחקירתה של פרופ' רות הלפרין-קדרי, משפטנית ופעילה בינלאומית לזכויות נשים, מבדיקת הראיות שערכה עד כה. ה"ניו יורק טיימס" ורשת "NBC" זיהו שניהם יותר מ-30 נשים וילדות שנרצחו וגופותיהן נושאות סימני התעללות, כמו איברי מין מדממים ובגדים חסרים, ולפי משרד הרווחה הישראלי, חמש נשים וגבר אחד פנו בחודשים האחרונים בבקשה לסיוע בהתעללות מינית.