לקראת מלחמה כוללת בצפון? שר הביטחון יואב גלנט ערך היום (שישי) ביקור בגבול הצפון, זאת על רקע הלחימה הכמעט בלי פוסקת בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה. "התוצאה של הפעולה מול חיזבאללה היא תוצאה טובה בהתאם למה שהגדרנו. בולמים ומסכלים את ניסיונות החדירה, דוחקים את חיזבאללה מהגדר, מכים אותם, פוגעים, גם בתוך הכפרים, גם בשמורות הטבע, כנגד טילי הנ"ט וגם כנגד מי שמנסה לשגר ולפעול״, מסר. 

"בעתיד לא יאמינו באיזה שטויות עסקנו": גיורא איילנד מסביר איך יכולנו לצמצם את מימדי האסון
מסר מפוטין: על רקע הסיוע לאוקראינה - שגריר צרפת זומן לפגישה דחופה

כמו כן גלנט העביר מסר לחיזבאללה, ואמר כי "״אני מעריך שכל עוד תימשך לחימה בדרום, תהיה לחימה בצפון. אבל אנחנו לא נקבל את העניין הזה לאורך תקופות ממושכות. יגיע רגע שאם לא נגיע להסכמה בה חיזבאללה מכבד את הזכות של התושבים לחיות כאן בביטחון - אנחנו נצטרך להביא את הביטחון בכוח״.

עם זאת, ביקש להבהיר: ״אני לא מייחל למלחמה, אני לא רוצה לקחת את זה כברירה ראשונה, ולכן אנחנו מנסים למצות את האפשרות ההסכמית. אבל אם אנחנו נצטרך להפעיל כוח על מנת להחזיר את האנשים שלנו לבתיהם - אנחנו נפעיל כוח. הצבא הזה מוכן בשביל להגן על אזרחי המדינה״.

יואב גלנט על המצב הביטחוני (צילום: אלעד מלכה)

יחד עם ביקורו של שר הביטחון באזור, מספר גורמים במערב ובלבנון ציינו כי ישראל שלחה מסר לחיזבאללה, לפיו היא תסלים את הלחימה במידה שלא יושג הסכם דיפלומטי בתוך שבועות, כך על פי דיווח אמריקאי. 

עוד אמר גלנט במהלך ביקורו בגבול הצפון: ״אם נעשה את זה, צריך לפעול כמו שצריך. כמו סכין, בעוצמה גדולה, בתיאום גבוה. ואני מאוד סומך על הלוחמים, בסדיר, על אנשי המילואים, על המפקדים, על המח"ט, מפקד האוגדה - מקווה שלא נגיע לזה, אבל מעריך שאנחנו עלולים להגיע לזה״.